UBS: "תוצאות הלקווינימוד של טבע - מצוינות"

האנליסט מארק גודמן: "גם הקופקסון תמיד נתפסה כחלשה לעומת תרופות אחרות, אך בגלל פרופיל בטיחות גבוה היא הצליחה לשמור על מעמדה כתרופה הנפוצה ביותר לטרשת נפוצה"

UBS מאירים בזווית קצת שונה את תוצאות ניסוי הלקווינימוד לטיפול אוראלי בטרשת נפוצה, שפרסמה טבע בשבוע שעבר וגרם לאכזבה מסוימת בשוק. על פי האנליסט מארק גודמן, אין לאכזבה סיבה מוצדקת.

בסקירה מיוחדת שהגיעה לידי "גלובס" מתאר גודמן כי שוחח עם רופאים בכירים בכנס בהוואי, במסגרתו הוצגו התוצאות, וציין כי קיבל חוות דעת מצוינות על תוצאות הניסוי.

נזכיר כי על פי התוצאות, משתמשים בתרופה חוו ירידה של 23% בשיעור ההתקפים השנתי בהשוואה לתרופת דמה (פלסבו). במקביל, הם חוו ירידה של 36% בהתקדמות הנכות המצטברת לפי מדד EDSS, וכן 33% הפחתה בהתנוונות המוח. הטיפול נמצא בטוח, ללא השפעה של דיכוי מערכת החיסון.

רופא בכיר עמו שוחח גודמן ציין כי להוציא את סעיף הירידה בשיעור ההתקפים השנתי, שטבע הראתה ירידה של 23% "בלבד" שנתפס על ידי השוק כאכזבה, שאר הסעיפים כגון נוחות, סבילות ובטיחות הם פקטורים הרבה יותר חשובים. הוא ציין כי גם תרופת הבלוקבסטר של טבע, הקופקסון לטיפול בטרשת נפוצה, תמיד נתפסה כחלשה יותר לעומת תרופות אחרות כגון ה-Avonex, אבל בגלל פרופיל בטיחות גבוה היא הצליחה לשמור על מעמדה כתרופה הנפוצה ביותר לטרשת נפוצה.

גודמן מציין כי הוא מרוצה מאוד מהתוצאות שהציגה טבע, וממתין לתוצאות ההמשך - ה-Bravo - על מנת להתחיל להכניס את מכירות הלקווינימוד למודל המכירות השנתי של UBS.

גודמן ממשיך להמליץ על מניית החברה ב"קנייה" במחיר יעד של 64 דולר למניה, פרמיה של 28% על מחיר הנעילה של המניה ביום ו' בוול סטריט.

נזכיר כי גם מנהל הכספים של טבע, אייל דשא, הדגיש לאחר פרסום התוצאות בדיוק את מה שמציע גודמן באומרו כי "אנחנו אוהבים את התוצאות, ומאמינים שיש לנו מוצר מיוחד בזכות הקומבינציה שלו".