בהלת הקניות לפסח: הציבור בישראל יוציא כ-4.3 מיליארד שקל

אגף כלכלה ומסים בלשכת המסחר ת"א: ההוצאה הממוצעת של משקי-הבית ב-8 ימי החג תעמוד על כ-2,400 שקל ■ סל המזון והמשקאות הממוצע למשק-בית בחג: 1,000-1,500 שקל

רגע לפני חג הפסח, כשהתורים ברשתות השיווק לא נרגעים, אגף כלכלה ומסים בלשכת המסחר תל-אביב והמרכז מפרסם היום (א') בדיקה לגבי הוצאות משקי-הבית בישראל לקראת החג.

לפי הנתונים, משקי-הבית בישראל צפויים להוציא בפסח הקרוב סכום מצרפי של 4.3 מיליארד שקל, כשההוצאה הממוצעת ב-8 ימי החג תעמוד על-פי ההערכות על כ-2,400 שקל למשק-בית בממוצע. סל המזון והמשקאות הממוצע למשק-בית ינוע באותו השבוע בין 1,000 ל-1,500 שקל.

ההוצאה הכוללת הצפויה מהווה גידול של כ-10% לעומת הצריכה בתקופה זהה, שאינה במהלך החגים, אולם הצריכה תהיה מאופיינת ברכישה במקומות מוזלים המציעים מבצעים רבים.

כלכלני הלשכה מציינים כי ההוצאה הממוצעת לכלל משקי-הבית ללא מזון בימי חג הפסח תעמוד על כ-1.8 מיליארד שקל, בדומה לפסח שעבר.

לפי החלוקה של צריכת משקי-הבית למוצרים ושירותים שאינם מזון, עולה כי הציבור יוציא כ-18% מסך ההוצאה שלו על דלק ותחבורה, 11% על מופעי תרבות ובידור, 17% על נסיעות לחו"ל, 10% על הבראה, נופש וטיולים, 15% על הלבשה והנעלה, 5% על כלי בית ומוצרי חשמל, וכ-11% יוקצו על-ידי משקי-הבית לארוחות מחוץ לבית.