מניית היום: צונחת 3% בעקבות חב' גז ונפט שבבעלותה

חברת חיפושי הנפט והגז שמן שבשליטת מנופים פיננסים ו-ACC קיבלה סירוב מהממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות להעברת זכויות ברישיון 387/"שמן"לחברת שמן

חברת חיפושי הנפט והגז שמן שבשליטת מנופים פיננסים ו-ACC,דיווחה היום (א') לבורסה כי ACC קיבלה הודעה מהממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות לפייה החליט הממונה לדחות את בקשתה להעברת הזכויות ברישיון 387/"שמן" לחברת שמן חיפושי גז ונפט. סירובו של הממונה נובע מאי עמידתה של שמן בתנאים הכלכליים הנדרשים נוכח קיומו של הון עצמי מותנה ולא נזיל. כמו כן מציין הממונה כי הבקשה אינה עומדת בתנאים לאישור העברת זכויות.

מ-ACC נמסר כי אי קבלת האישורים הרגולטוריים הנדרשים לצורך העברצת זכויות ברישיון לשמן עד סוף יוני 20111, לא תהווה עילה לביטולו של הסכם המייסדים "במידה ולא ניתן יהיה לממש את הזכויות ברישיון ואת פרויקט הנפט באמצעות שמן, יפעלו הצדדים ליישום הפרויקט דרך מבנה חלופי אחר". עוד הודיעה החברה כי ACC תמשיך את הפרויקט תחת בהתאם לתוכנית העבודה, בעלי השליטה בחברה אברהם נניקשווילי וג'קי בן זקן מתחייבים להזרים לשמן סכום של 20 מיליון שקל לצורך המשך מימוש התוכנית העסקית.

נזכיר כי החברה גייסה ממשקיעים 176 מיליון שקל בהנפקה הפרטית - ובכך לא עמדה ביעד שהציבה לעצמה לגייס 200 מיליון שקל לפחות. שמן מחזיקה ברישיונות חיפושים ימיים מערבית לאשדוד (לשעבר "מד-אשדוד"). שמן הנפיקה למשקיעים פרטיים 9% ממניותיה לפי שווי של 1.8 מיליארד שקל. שמן הבטיחה להעניק למשקיעים הפרטיים הנחה של 20% ממחיר המינימום בהנפקה הראשונית לציבור, במידה ומחיר זה יעמוד על פחות מ-120% ממחיר ההנפקה הפרטית.

שמן, למעשה, התחייבה בעקיפין להניב למשקיעים הפרטיים רווח של 20% לפחות על השקעתם עד להנפקה הציבורית בחודשים הקרובים.

הבעלות בחברת שמן נמצאת בידי קבוצת ACC (כ-50%), מנופים (21.25%) וצמד בעלי השליטה בה - ג'קי בן זקן ואברהם נניקשווילי (21.25% בחלקים שווים). נניקשווילי, אגב, השתתף בהנפקה הפרטית והזרים ביקושים ב-36 מיליון שקל.