ישי שיינברג הישראלי צפוי לעד 30 שנות מאסר בארה"ב

מייסד ענקית הפוקר המקוון PokerStars מואשם בהפעלת הימורים מקוונים בארה"ב ■ התובע הכללי של ארה"ב הגיש כתבי אישום נגד 11 יזמי הימורים מקוונים

כבר כמעט 5 שנים שהחוק בארצות-הברית אוסר על הפעלת הימורים מקוונים בין גבולותיה. 5 שנים שבמהלכן 888 הישראלית וחברות הימורים מקוונים ציבוריות אחרות מסתדרות בלי ההימורים של תושבי ארצות-הברית, ו-5 שנים שבמהלכן PokerStars - ענקית הפוקר המקוון שהוקמה על-ידי הישראלי ישי שיינברג - עוברת על אותו חוק ואינה חוסמת את אתריה בפני האמריקנים.

עם זאת, רק עכשיו מצא לנכון התובע הכללי של ארצות-הברית להגיש כתבי אישום נגד שיינברג (64) ו-10 מייסדים אחרים של שתי חברות נוספות - Full Tilt Poker ו-Absolute Poker.

לפי כתבי האישום, 11 המייסדים מואשמים בהונאה בנקאית, בהלבנת כספים וכמובן - בהפעלת הימורים מקוונים לא חוקיים. כתבי האישום דורשים מהנאשמים קנס-עתק של 3 מיליארד דולר, והעונש הצפוי לכל אחד מהם הוא עד 30 שנות מאסר.

לכל חברה מהשלוש יש שני נציגים ברשימת הנאשמים, ואילו 5 הנאשמים הנותרים קשורים בדרך כזו או אחרת ל-3 החברות.

PokerStars, שהוקמה על-ידי שיינברג ובנו מארק, נחשבת לאחת ממפעילות הפוקר המקוון הגדולות בעולם, ומכיוון שהמשיכה לפעול בארצות-הברית - השוק הגדול בעולם - מאסת השחקנים באתריה היא הגבוהה ביותר.

החברה התאגדה במקלט המס האי מאן (Isle of Mann), בעוד ש-Full Tilt Poker התאגדה באירלנד, ו-Absolute Poker בקוסטה-ריקה. כמנכ"ל PokerStars מכהן גבי קמפוס, שהיה בעברו בכיר בעמיתה הישראלית 888.

שיינברג ובנו חיים באי מאן, אך שורשיהם ניטעו בארץ. לשניים אזרחות ישראלית וקנדית, ובתחילת דרכו המקצועית היה שיינברג האב (ששמו המקורי הוא ישעיהו) מתכנת בסניף IBM בישראל.

השניים, דוברי עברית רהוטה, שומרים בקנאות על פרטיותם, אך כתב האישום לעיל כנראה ייאלץ את שיינברג האב להיחשף - ולא באור חיובי. הבכיר השני מחברת PokerStars ששמו נכלל ברשימת הנאשמים הוא פול טייט.

לפי כתבי האישום, שיינברג וריימונד ביטר, ממייסדי Full Tilt Poker, פיתחו שיטות שונות בעזרתן רימו בנקים ושאר גופי סליקה אמריקניים, וגרמו להם להעביר לידיהם תשלומים עבור הימורים של תושבי ארצות-הברית.

בעקבות הדברים, נחסם אתר הבית של PokerStars (שכתובתו www.pokerstars.com), והגולשים הופנו לכתובת חדשה בעלת סיומת אירופית (www.pokerstars.eu).

כך או אחרת, לא מעט זמן יעבור עד אשר אחד מאותם 11 נאשמים ייעצר. אף אחד מהם אינו נמצא כרגע בארצות-הברית, והסגרתם לאחרונה תלויה בהסכמי ההסגרה שיש לה עם המדינות בה הם נמצאים. המשך יבוא.