משרד הפנים דורש 30 מיליון שקל ל"סופרטנקר"

משרד הפנים: חסרים משאבים ותקציב לכינוס ועדות המשנה להאצת הבנייה למגורים ■ משרד ראש הממשלה: התקציב יאושר לאחר הפסח

האם אכן יצליחו ועדות המשנה להאצת הבנייה למגורים להתכנס בקרוב במסגרת תוכנית החירום, המכונה סופרטנקר, של ראש הממשלה בנימין נתניהו? גורמים במשרד הפנים טוענים שכדי לכנס את ועדות המשנה להאצת הבנייה (לה"ב), נדרשים משאבים נוספים של כוח אדם ותקציב בעלות של 30 מיליון שקל לשנה, שטרם אושר על-ידי משרד האוצר.

כזכור, לפי רשימת תוכניות שפרסם בתחילת החודש משרד הבינוי והשיכון, תוכנית הסופרטנקר אמורה לצאת לדרך בקידומן של תוכניות לבנייה של לא פחות מ-113,216 יחידות דיור. מתוכן סומנו 50,928 יחידות דיור ברחבי הארץ ככאלה שהדיון בהן אמור להתקיים בוועדות המשנה המיוחדות, המכונות לה"ב, שהוקמו בכל אחד ממחוזות משרד הפנים.

ועדות הלה"ב אמורות להתחיל לדון בתוכניות שסומנו עבורן באופן מיידי יחסית, עוד טרם חקיקת תוכנית הסופרטנקר, בעוד שבד בבד, 62,888 יחידות דיור נוספות, שסומנו לקידום מואץ, יידונו במסגרת המתווה הרגיל של הוועדות המחוזיות לתכנון ולבנייה, שם הן יזכו לקדימות.

אולם כעת מתברר שייתכן שוועדות המשנה (לה"ב), שמיועדות לדון בתוכניות באופן מיידי, לא יוכלו לגשת לעבודה בצורה מיידית כל כך. גורמים במשרד הפנים סיפרו ל"גלובס" שכדי שניתן יהיה לכנס את הוועדות המיוחדות להאצת הבנייה נדרשים למשרד הפנים משאבים נוספים של כוח אדם ותקציב.

לא כל כך מהר

לפי הגורמים במשרד הפנים, התוכנית המדוברת תחייב העסקה של יועצים ושל בודקי תוכניות, שעדיין לא אושר כל תקציב לצורך קליטתם. לצורך כינוס הוועדות נדרשים למשרד הפנים הוספה של 60 תקנים ושל 60 יועצים בעלות של 30 מיליון שקל לשנה.

אולם גורמים במשרד ראש הממשלה ביקשו להרגיע, והסבירו שהנושא התקציבי ייסגר אחרי חג הפסח בהחלטת ממשלה, ובמידה שייווצרו מחלוקות לגבי מקורות התקציב, הנושא יגיע להכרעת נתניהו.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "כפי שקבעה החלטת הממשלה, ועדות המשנה לקידום תוכניות הבנייה למגורים מונו על-ידי שר הפנים ויחלו לפעול לאחר חג הפסח. לעניין התקציב למשאבים נוספים, מנכ"ל משרד ראש הממשלה קיים דיון בנושא, במסגרתו נקבע כי משרד ראש הממשלה, יחד עם משרדי האוצר והפנים, יתאמו את נושא המשאבים מיד לאחר חג הפסח".