מנופים: אומדן של 50% לכ-120 מיליון חביות נפט בתגלית "ים"

כך עולה מדוח המשאבים המותנים שקיבלה חברת ACC מחברת NSAI ■ לפי תזרים המזומנים הצפוי, מהוון לפי 10%, בהסתברות של 50% תניב התגלית נפט בשווי של כ-3.1 מיליארד דולר

ים של נפט בשמן: חברת ACC, שותפתה של חברת מנופים בחברת שמן הודיעה למנופים כי על פי דוח המשאבים המותנים (Contingent Resources) שקיבלה ACC מחברת NSAI, המשאבים המותנים בתגלית "ים" (אחד מאתרי הקידוח הקיימים בפרויקט שמן הנמצא כ-16 ק"מ מערבית לאשדוד) מסווגים נכון ל-31 בדצמבר 2010 בשלב "הצדקת פיתוח בבחינה".

הממצאים כוללים על פי האומדן הכמויות הטוב ביותר (בהסתברות של 50%) 120.405 מיליון חביות נפט, על פי האומדן הגבוה (בהסתברות של 10%) מדובר בכמות של 287.220 מיליון חביות ועל פי האומדן הנמוך (90%) ישנם בתגלית ים לא פחות מ-33.543 חביות נפט. כך על פי ההודעה שמסרה החברה לבורסה הבוקר (ה').

בנספח להודעה מפורט חישוב תזרים המזומנים הצפוי מתגלית "ים", מהוון לפי 10%, בהסתברות של 50% תניב התגלית נפט בשווי כלכלי של כ-3.1 מיליארד דולר.

לבקשת ACC ערכה NSAI, שהיא מהחברות המובילות בעולם המתמחה בהערכת שווי מאגרי נפט וגז ואשר ערכה את האומדן באופן בלתי תלוי, הערכה של ממוצע הפוטנציאל הכלכלי (Gross Mean Resources) של המאגר על בסיס מודל ה-PRMS והוא מוערך ב-142.441 מיליון חביות. הערכה זו תואמת את ההערכה של ACC כפי שפירסמה ב-16 בפברואר.

מנופים מבהירה ומדגישה כי בשלב זה החליט הממונה על ענייני הנפט במשרד התשיתות הלאומיות לדחות את בקשתה של ACC להעברת הזכויות במבנה שמן. העברתו של הרישיון כאמור עדיין מותנית באישורה של מועצת הנפט ועד לאישור זה ACC ממשיכה לפתח את הפרויקט בהתאם לתוכנית העבודה תחת הרישיון. שמן בוחנת את כל האפשרויות העומדות בפניה לאור הודעת הממונה ב-17 באפריל.

נזכיר כי חברת חיפושי הנפט והגז שמן, שבשליטת מנופים פיננסים ו-ACC, גייסה ב-24 בפברואר ממשקיעים 176 מיליון שקל בהנפקה הפרטית - ובכך לא עמדה ביעד שהציבה לעצמה לגייס 200 מיליון שקל לפחות. שמן הנפיקה למשקיעים פרטיים 9% ממניותיה לפי שווי של 1.8 מיליארד שקל. כעת, החברה מתכוננת לצאת להנפקה ראשונית לציבור עד סוף חודש אוגוסט לכל המאוחר.