יפן מנסה להתאושש: תקצה 48.5 מיליארד ד' לשיקום

התכנית תממן שיפוץ מבנים, מענקי דיור למי שנותרו ללא קורת גג והלוואות ללא ריבית לבעלי עסקים שניזוקו ■ שר האוצר במדינה: "זהו רק צעד ראשון בדרך לשיקום יפן"

יפן תקצה 48.5 מיליארד דולר (4 טריליון ין) לתכנית שיקום חדשה לנפגעי הצונאמי שפגע בחלקים נרחבים במדינה כתוצאה מרעידת האדמה הקשה ב-11 למרץ השנה - כך הודיעה היום (ו') הממשלה בטוקיו.

על פי ההודעה, תכלול התכנית מענקי דיור לנפגעים שנותרו ללא קורת גג, שיקום מבנים שניזוקו וכן מתן הלוואות ללא ריבית לבעלי עסקים שאיבדו את מקור פרנסתם כתוצאה מאסון הטבע הקשה.

עוד נמסר בהודעת הממשלה, כי הסיוע המדובר (שעדיין כפוף לאישור הממשלה וצפוי להיכנס לתוקפו בתחילת החודש הבא), לא יצריך את יפן לצאת במהלך של גיוס הון והנפקת אג"ח - אלא יילקח כולות מקופת המדינה הקיימת.

שר האוצר היפני, יושיהיקו נודה, אמר היום בתום ישיבת קבינט כי מדובר ב"צעד חשוב ראשון" לקראת שיקומה ובנייתה המחודשת של יפן שלאחר האסון.

על אף הנחישות, אנליסטים בכל העולם וגם מומחים מקומיים טוענים כי הסיוע שיידרש כדי להשיב את המצב לקדמותו ולאושש את הכלכלה היפנית הוא גבוה בהרבה וצפוי להגיע לכ-10 טריליון ין יפני - ומכאן שתידרש הצגה של לפחות עוד תכנית סיוע אחת או שתיים בהיקפים גדולים.