טויוטה: ייצור כלי הרכב נפל ב-30% בעקבות האסון ביפן

החברה הודיעה כי ייצרה כ-542 אלף כלי רכב בחודש מארס, חודש בו נרשמה פגיעה מהותית בייצור עקב רעידת האדמה העזה שפקדה את יפן

חברת טויוטה היפנית, יצרנית כלי הרכב הגדולה בעולם, הודיעה היום (ב') כי ייצור כלי הרכב שלה נפל ב-30% בחודש מארס, בעקבות אסון הטבע הקטלני שפקד את יפן. טויוטה ייצרה כ-542 אלף כלי רכב בחודש שעבר, על רקע פגיעה כבדה בייצור עקב רעידות האדמה וגלי הצונאמי שפקדו את יפן.

עיקר הפגיעה בתפוקה, כאמור, הגיעה מיפן, שם חוותה טויוטה נפילה של 63% בייצור כלי הרכב לרמה של כ-129 אלף במספר. ייצוא המכוניות נפל ב-33% ל-107 אלף כלי רכב. מלבד טויוטה, גם חברות כלי רכב יפניות אחרות מלקקות את הפצעים מהאסון שפקד את יפן, כמו למשל ניסאן, הונדה ומאזדה. טויוטה הודיעה כי היא מעריכה שתחזור לייצור רגיל בחודש דצמבר לכל המאוחר.

"הבעיה הגדולה של היפנים היא שהם לא מוותרים על ייצור ביפן כדי לשמור על טכנולוגיית הליבה שלהם", אמר לסוכנות בלומברג ג'ון זנג, אנליסט ב-J.D. Power & Associates. לדבריו, מדובר בטכנולוגיית ייצור של שבבי מחשב וחלקי מנוע.

יצרנית השבבים היפנית רנסנס (Renesas Electronics), אשר מספקת שבבים למכוניות של טויוטה, כבר הודיעה כי תחזור לייצר במפעל הפגוע שלה ב-15 ביוני.

אצושי נימי, סגן נשיא בכיר בטויוטה, אמר בשבוע שעבר כי החברה עלולה לרשום פגיעה בייצור של 300 אלף מכוניות ביפן ו-100 אלף מכוניות מחוץ ליפן עד סוף אפריל בגלל האסון. הוא העריך כי החברה לא תעמוד ביעד הייצור שהציבה לעצמה לשנה זו - 7.7 מיליון כלי רכב בכל העולם.