ג'ובס: "אנחנו לא עוקבים אחרי אף אחד עם אייפון; גוגל כן"

ג'ובס מכחיש כי אפל עוקבת באמצעות האיפון והאייפד אחר לקוחותיה ■ תוקף את המתחרה גוגל וטוען כי היא שעוקבת אחר לקוחותיה באמצעות האנדרואיד ■ נגד אפל הוגשה תביעה

על-פי דיווחים, מייסד אפל , סטיב ג'ובס, מכחיש כי אפל עוקבת באמצעות האייפון והאייפד אחר לקוחותיה, ולעומת זאת תוקף ג'ובס את המתחרה גוגל וטוען כי היא שעוקבת אחר לקוחותיה באמצעות האנדרואיד.

הבלוג MacRumorr פירסם חילופי מיילים בין לקוח של אפל לבין ג'ובס שבהם שאל הלקוח את ג'ובס: "האם אתה יכול להסביר לי את הצורך בכלי ה-Passive location tracking המוטמע באייפון שלי?" והוסיף: "זה מערער את ביטחוני לדעת שהמיקום המדויק שלי נרשם כל הזמן. אולי אתה יכול לשפוך קצת אור על כך בשבילי לפני שאני עובר לאנדרואיד, הם לא עוקבים אחריי".

על-פי הדיווחים ג'ובס ענה לו: "או כן - הם עוקבים אחריך" ולעומת זאת הוסיף: "אנו לא עוקבים אחרי אף אחד. המידע שמסתובב הוא שקרי".

אפל לא אישרה את חילופי המיילים ועדיין לא הגיבה לסקנדל בעניין הפרטיות שתקף את אפל לפני שבוע, כאשר שני חוקרים בריטיים מצאו כי המכשירים עוקבים אחר תנועות הלקוחות מזה קרוב לשנה. על-פי הטענה המכשירים של אפל כוללים קבצים סודיים המכילים את הנ.צ. של המשתמש תוך שמצויין זמן היות הלקוח באותו המיקום.

"על-ידי התחברות פאסיבית למיקומך ללא הסכמתך, אפל מאפשרת לכל אחד, מחבר קנאי ועד לחוקר פרטי לקבל תמונה מפורטת על כל צעדייך" כתבו החוקרים הבריטים שחשפו את הקבצים הסודיים המותקנים במכשירים של אפל בבלוג שפירסמו.

"הבעיה הבסיסית ביותר היא שאפל בכלל אוספת את המידע הזה. נכון שספקים מידע אחרים אוספים מידע דומה כחלק מפעילותן (הכוונה היא למשל לספקיות שירותי הסלולר, י.ג.), אך המידע נשמר אצלן מאחורי חומות אבטחה. לרוב נדרשת הוראת בית משפט על מנת לקבל פרטים מגופים אלה, לעומת זאת במקרה של אפל המידע זמין לכל אחד אשר יכול לשים את ידיו על הסלולר או המחשב".

ביום שישי האחרון הגישו שני משתמשים באייפון ובאייפד של אפל תביעה בבית משפט בפלורידה, בדרישה לאסור על החברה לאסוף את המידע.

אתמול דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" כי אייפונים אוספים מידע ביחס למיקום בעליהן אפילו כאשר שירותי המיקום (location services) כבויים. על-פי העיתון הטלפונים מבוססי האנדרואיד של גוגל גם הם משדרים מידע ביחס למיקומם חזרה לשרתים של גוגל "מספר פעמים בשעה". אך בעוד שגוגל מסרה כי כל שירותי המיקום באנדרואיד הם "opt-in", כלומר אופציונליים וניתנים לכיבוי בקלות, אפל נותרה בשתיקתה.