מחזיקי אג"ח של אורכית נפשו במקום דיון בעתיד השקעתם

נציג מגדל שוקי הון התלונן על עיתוי כינוס האסיפה שמנע הגעת מוסדיים נוספים מלבדו, ועל כך שהמצגת לקראתה לא עלתה באתר הבורסה

בערב יום חמישי האחרון, בשעה שרוב אזרחי ישראל חזרו לבתיהם מטיולי חול המועד, כינסה חברת ציוד התקשורת אורכית את מחזיקי אג"ח א' שלה לאסיפה. באסיפה נדון גורלה של סדרת האג"ח, אשר למשקיעים בה אפשרות לבצע פדיון מוקדם במארס 2012.

את האסיפה, שנמשכה יותר משלוש שעות, ניהל יו"ר ונשיא החברה איציק תמיר, כשלצדו סמנכ"ל הכספים אורי שלום. לאסיפה הגיעו עשרה משקיעים פרטיים, אשר רובם גם מחזיקים במניות החברה, ונציג מוסדי בודד - בוריס שניידמן, אנליסט האשראי של מגדל שוקי הון, המחזיקה בקרוב ל-10% מהיקף סדרת האג"ח.

שניידמן לא חסך ביקורת מהנהלת החברה על כך שקיימה אסיפה בעיתוי שבו מרבית הגופים המוסדיים לא יכלו להגיע, ועל כך שהמצגת שאותה הציגה החברה באסיפה לא עלתה כמקובל באסיפות מסוג זה לאתר הבורסה טרם קיומה, כך שמחזיקי האג"ח יוכלו לעבור עליה לפני האסיפה ולהכין את עצמם לקראתה.

אג"ח סדרה א' של אורכית הונפקו במארס 2007, אז הייתה החברה על סף זכייה בפרויקט גדול עם חברת סופטבנק, שבוטל בסופו של דבר. האג"ח, שניתנות להמרה למניות החברה, הונפקו בהיקף של 107 מיליון שקל, כאשר קרן המדד צמודה למדד וצפויה להיפדות בתשלום אחד במארס 2017. במהלך המשבר האחרון רכשה החברה כ-26 מיליון ע"נ מהסדרה, כך שכעת היקף הסדרה מסתכם בכ-81 מיליון שקל.

למשקיעים באג"ח ניתנה נקודת יציאה במארס 2012, ואם הם בוחרים לממש אותה הם משלמים קנס: האג"ח ייפדו לפי ערך הפארי שלהם (1 ש"ח), כך שהמשקיעים בהן יאבדו את ההצמדה לעליית המדד עד תקופה זו, וכן הם לא יהיו זכאים לתשלום הקופון האחרון, בגובה של 3%.

"בודקים את הסעיף"

הקנס היה אמור להוות תמריץ למחזיקי האג"ח שלא לנצל את אפשרות היציאה שניתנה להם, אולם כעת מתברר כי ישנה מחלוקת סביב סעיף ההצמדה של המדד. "לאחרונה הפנו את תשומת ליבי, שכנראה נעשתה הגדרה לא נכונה בתשקיף, ואנחנו בודקים את הסעיף הזה", אמר תמיר באסיפה. "אם יתברר שיש סתירה בין המסמכים השונים, ויהיה ספק כלשהו, החברה תאמץ עמדה לטובת המשקיעים, ונשלם את ההצמדה", הוסיף תמיר. החברה התחייבה לפרסם את תוצאות הבדיקה המשפטית שתערוך עם פרסום דוחות הרבעון הראשון של 2011, שנקבעו ל-23 במאי.

אם יתברר כי המשקיעים יהיו זכאים להצמדה במקרה שיבחרו להשתמש בנקודת היציאה במארס 2012, סביר שרובם אכן יממשו את האופציה ויפדו את האג"ח. בעלי המניות של אורכית ייפגעו במקרה הזה, מכיוון שהחברה תצטרך להוסיף למחזיקי האג"ח כ-4 מיליון דולר בגין ההצמדה.

באסיפה הציג תמיר למשקיעים דוח מקורות לתשלום האג"ח, במקרה שהללו יבחרו לנצל את אופציית היציאה שניתנה להם. לשם בניית המודל השתמש תמיר בממוצע ההכנסות הרבעוני עד מועד פדיון האג"ח של שלושת האנליסטים, שהחלו לסקר באחרונה החברה, תוך שהוא מציין כי החל מהרבעון השני, בהנחה שהחברה לא מגייסת כסף ממקורות אחרים, היא תחל להשתמש בקו האשראי של יורקוויל, אשר העמידה לה קו אשראי בהיקף של 10 מיליון דולר. בהתייחס ליורקוויל אמר תמיר, כי "השאיפה היא לא להשתמש באשראי, אבל אם נגיע למסקנה שאנחנו צריכים לנצל את יורקוויל, זה יהיה ברבעון השני".

במקביל נמצאת כעת החברה בתהליך גיוס אג"ח להמרה בהיקף של 75 מיליון שקל. על אף שמטרת הגיוס הנה לשימוש לצרכיה השוטפים של החברה, מגייסת החברה את האג"ח במטרה להכין מזומנים למקרה שבו יממשו מחזיקי אג"ח א' את האופציה שניתנה להם, ויפדו אותו במארס הבא.

גידול של 70% בהכנסות

תמיר הסביר באסיפה כי אם המשקיעים לא יממשו את האופציה, אין בכוונתה של החברה להחזיק שתי סדרות אג"ח, ולכן בתשקיף הנפקת האג"ח החדשה, ציינה החברה כי קיימת אפשרות לבצע לה פדיון כפוי, בחלון זמנים של כמה חודשים במחצית השנייה של 2012.

אורכית מוכרת פתרון כולל להעברת שירותי טלפוניה ומידע על פלטפורמה יחידה. מאז ההזמנות הגדולות שביצעה חברת KDDI היפנית מאורכית, בהיקף של כ-200 מיליון דולר בשנים 2005-2006, לא הצליחה החברה להגיע לאיזון. במהלך השנים 2007-2010 הפסידה החברה במצטבר לא פחות מ-92.8 מיליון דולר.

בתקופה האחרונה רושמת אורכית גידול בפעילותה, ולשנת 2011 היא מסרה תחזית כי היא צופה לגידול של 70% בהכנסותיה, לרמה של כ-25 מיליון דולר. במצגת שהציג תמיר באסיפה הוא ציין, כי השוק שבו פועלת החברה נמצא בנקודת פריצה, וכי השנה וחצי הקרובות הן קריטיות לפעילות החברה.