Buzzilla גייסה מיליון דולר לפי שווי של 20 מיליון דולר

עד כה התבססה החברה על הון עצמי ■ המשקיע הוא איש העסקים הישראלי-אמריקני ג'ק להב ■ Buzzilla מתמחה בניטור וניתוח תוכן אינטרנטי

חברת Buzzilla, המתמחה בניטור וניתוח תוכן אינטרנטי, השלימה סבב גיוס ראשון בהיקף של מיליון דולר ועל-פי שווי של 20 מיליון דולר אחרי הכסף - כך נודע ל"גלובס". את הכסף גייסה החברה מהמשקיע הישראלי-אמריקני הוותיק, ג'ק להב.

זהו סבב הגיוס הראשון של החברה, שפעלה עד כה במימון עצמי. לדברי החברה, ההון החדש יסייע לה לשפר את טכנולוגיית הסריקה וניתוח התוכן, ולהתרחב לשווקים בינלאומיים.

באזילה הוקמה באמצע 2008, על-ידי אנשי הפרסום ירון וגיא מור, יואב פרידור (מנכ"ל החברה) וחברת Omgili, שעל בסיס טכנולוגיית החיפוש שהיא פיתחה מבוססת באזילה עצמה.

עד לפני כשנה וחצי, באזילה הייתה חברה-בת של משרד האינטראקטיב TBWA דיגיטל, אולם בספטמבר 2009, כאשר רכש רמי יהושע את מלוא המניות בחברת הדיגיטל, התנתקה באזילה ממשרד האינטראקטיב.

כיום נמצאת החברה בבעלות האחים מור, רן גבע, ישראל צדוק ופרידור, ובין לקוחותיה ניתן למצוא את נוקיה, 012 סמייל, yes, קוקה-קולה ישראל, סלקום, ויזה כאל ומכבי שירותי בריאות.

המערכת של באזילה סורקת אתרי אינטרנט, במטרה למצוא בזמן אמת הודעות ותגובות באתרי תוכן ובאתרים חברתיים, כגון פורומים, בלוגים, פייסבוק, טוויטר וטוקבקים של כתבות.

את המידע הזה מנתחת החברה במטרה לגלות תובנות צרכניות, שיכולות לסייע למפרסמים לנתח את המעמד של המותג שלהם, לשפר את מערך השירות ולמדוד אפקטיביות של מהלכים שיווקיים.

המשקיע החדש, ג'ק להב, הוא דמות מוכרת בתעשיית ההיי-טק הישראלית. בעבר השקיע להב בסטארט-אפ הישראלי קוויגו (שנמכר ב-2007 ל-AOL תמורת 363 מיליון דולר). הוא גם המשקיע הראשון בחברת ה-VoIP ווקלטק. כיום מעורב להב בכ-15 חברות טכנולוגיה ישראליות.

כן הקים להב קרן חברתית בשם "מנחה למכורה", שמקימה כיתות מיחשוב בבתי-ספר בפריפריה ומעניקה מלגות לסטודנטים.

"יכולותיה של באזילה הרשימו אותי במיוחד", אמר להב בתגובה. "הסכמת החברה להתרחב לתחומים נוספים, תוך ניצול הפוטנציאל העצום הטמון במערכת המתקדמת שפיתחה, יבואו לידי ביטוי משמעותי בתחומים בהם לא הייתה לחברה כל מעורבות עד כה".

פרידור הוסיף כי "הגיוס הזה הוא הבעת אמון לא רק בחברה שלנו אלא בפוטנציאל הטמון במחקרי תוכן צרכנים במדיה החברתית".