בנק ישראל: חב' הנדל"ן מתלוננות על מחירי קרקעות גבוהים

סקר החברות של בנק ישראל: הצמיחה המואצת נמשכת ■ החברות צופות שהדולר יעלה ל-3.71 שקלים תוך שנה

הפעילות העסקית ברבעון הראשון של 2011 המשיכה לצמוח בשיעור הקרוב לזה שנרשם ברבעון הרביעי של 2010 ובמרבית הענפים במשק צופים המשך צמיחה מהירה גם ברבעון השני של השנה. כך עולה מסקר החברות של בנק ישראל לרבעון הראשון, שפורסם היום (א'). הסקר נערך בקרב 524 חברות ועסקים מענפי המשק השונים.

כבר בהודעת הריבית של בנק ישראל לפני שבוע ניתן רמז לכך שסקר החברות היה חזק במיוחד: "נתוני סקר החברות של בנק ישראל לרביע הראשון שהצטברו עד כה מראים שברביע הראשון נמשך הגידול של פעילות החברות במרבית ענפי המשק. ניתוח הנתונים השונים על הפעילות הריאלית מצביע על כך שגידולה של הפעילות ברביע הראשון הובל על ידי הייצוא, וזאת למרות הייסוף המתמשך של השקל".

מנתוני הסקר עולה כי הצמיחה החדה אפיינה את כל ענפי המשק, פרט לענף המסחר שם חלה האטה במכירות ברבעון הראשון. עם זאת, החברות צופות האצה ניכרת במכירות ברבעון השני.

בענך הנדל"ן מדווחות החברות על האצה בהיקפי הבנייה, אולם הן מזהירות כי חרף הביקושים הגבוהים מצד רוכשי הדירות, מחירי הקרקעות גבוהים והם מהווים "מגבלה להרחבה של הפעילות".

החברות במשק צופות אינפלציה של 3.08% בשנה הקרובה וכי שער הדולר יעלה לרמה של 3.71 שקלים. שער הדולר הממוצע בעת עריכת הסקר היה 3.51 שקלים, ומאז הוא נפל בכ-3.1%.