החתונה המלכותית ברשת: השידור גבר על השבעת אובמה

‎‎‏החתונה של ויליאם וקייט מידלטון הפכה לאירוע הגדול ביותר ששודר לייב באינטרנט, וגברה על נאום ההשבעה של נשיא ארה"ב ■ הרייטינג המצטבר של החתונה בישראל: 30%‏

כ-30% מכלל הציבור הישראלי צפה בחתונה של יורש העצר הבריטי ויליאם ובת זוגו קתרין מידלטון - ב-4 ערוצים - 2, 10, ערוץ 1 וערוץ ה-HD של רשות השידור 511.

מרבית הצופים צפו בערוץ 2 בזמן המשדר המיוחד ביום שישי, שם נרשם רייטינג של 12.3%. בערוץ 1 האנלוגי צפו 7.2% מהצופים, ועוד 1.8% צפו ב-HD. למרות שערוץ 10 שלח את מגישו הבכיר יעקב אילון, הערוץ הביא רייטינג של כ-3.8% בלבד. לפי ההערכה, רבים אחרים צפו בחתונה המלכותית בערוצי החדשות הבינלאומיים, בהם BBC וורלד, CNN וסקיי.

אך הצופים הישראלים היו רק חלק קטן מכלל הצפייה בעולם. לפי ההערכות, 2 מיליארד איש בעולם צפו בחתונה המלכותית. 24.8 מיליון בריטים, כ-40% מכלל האוכלוסייה במדינה, צפו בחתונה ששודרה בכל הערוצים בממלכה. שיא הרייטינג נמדד בזמן החלפת הנדרים, אז הצטופפו מול המרקע כ-26 מיליון בריטים.

לא פחות מ-11 ערוצים אמריקנים בחרו להעביר את כל הטקס בשידור חי מלונדון ביום שישי לפנות בוקר. לפי מדד נילסן, בטקס ששודר שם לפנות בוקר צפו 22.8 מיליון אמריקנים. למרות זאת ובניגוד לצפוי, החתונה לא הצליחה לשבור נתוני רייטינג של אירועים בעלי אופי דומה, דוגמת הלוויית אמו של ויליאם, הנסיכה דיאנה.

באוסטרליה, ניו-זילנד ובקנדה, שהכתר הבריטי מלך גם עליהן, זכה האירוע למיליוני צופים. 5.2 מיליון קנדים צפו בכל המשדר, באוסטרליה התיישבו 4.5 מיליון איש לצפות בזוג המלכותי מחליף נדרים, ובניו-זילנד צפו 1.4 מיליון איש בהחלפת הנדרים. בהודו צפו לא פחות מ-42.1 מיליון איש בחתונה.

הניו-מדיה נחסמה למשתתפים באירוע

היסטריית החתונה המלכותית לא פסחה על רשת האינטרנט, והאתרים החברתיים בפרט. החתונה של ויליאם וקייט הייתה לאירוע הגדול ביותר ששודר לייב באינטרנט, לאחר ששבר את השיא הקודם שנקבע בטקס ההשבעה של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שמשך אליו 70 מיליון גולשים ברחבי העולם.

אתר הווידיאו YouTube של גוגל לא פרסם נתונים רשמיים לגבי היקפי הצפייה בערוץ המלכותי הייעודי, אולם בגוגל העריכו לפני האירוע כי 400 מיליון גולשים ברחבי העולם יצפו בשידור הווידיאו החי של החתונה.

באתר ה-BBC, לדוגמה, שהיה אחראי לשידור החי של האירוע, כ-2 מיליון איש צפו בשידור בזמן נתון, מה שהוביל לכך שהאתר קרס למספר דקות, ואותם גולשים פספסו את רגע ההגעה הדרמטי של הכלה.

ברשת החברתית פייסבוק הועלו למעלה מ-6.8 מיליון סטטוסים הקשורים לחתונה ב-12 השעות הראשונות של יום האירוע. בסוף היום עמד מספר הסטטוסים בנושא על יותר מ-10 מיליון עדכונים.

גם שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר, שמייסדיו הוסיפו שרת מיוחד לרגל האירוע במטרה להתמודד עם העומס הצפוי, סער בזמן החתונה, כאשר כל 10 הנושאים הכי חמים בטוויטר באותו היום עסקו באירוע הבריטי, וברגע השיא נרשמו 67 ציוצים בשנייה.

יש לציין כי בפני אורחי האירוע עצמו נחסמה האפשרות לצייץ בטוויטר או לשלוח הודעות טקסט מתוך הכנסייה.

גידול משמעותי בטראפיק נרשם גם בהודעות הטקסט (SMS) והודעות וידיאו (MMS) שנשלחו ביום האירוע המלכותי.