בורסת ת"א ננעלה במגמה מעורבת; טבע זינקה 3.5%

נשיא ארה"ב בהודעה רשמית: ראש אל קאעידה נהרג וגופתו נמצאת בידי ארה"ב ■ טבע זינקה בעקבות ההודעה על רכישת ספלון ■ הדס ארזים: "התיק המומלץ בנוי מ-30% מניות"

המדדים המובילים בבורסת תל אביב ננעלו היום (ב') במגמה מעורבת לאחר עליות שערים קלות שאפיינו את המסחר היום בהשפעת מגמה חיובית בבורסות אירופה ועסקת הענק עליה הכריזה טבע. נציין כי ברקע הודעת נשיא ארה"ב ברק אובמה כי מנהיג אל קאעידה אוסמה בן לאדן חוסל, עברו המדדים מהר מאוד לירידות. טבע מיקדה את תשומתלב המשקיעים לאחר שהודיעה על רכישת ספלון.

אלדר גנזל, מנכ"ל אסטרטג בית השקעות, קרא אתמול למשקיעים: "נצלו את החולשה בשוק המקומי וקנו מניות. מדד ת"א 25 עומד על שערו מלפני 5 חודשים וזאת בזמן שהמדדים בוול סטריט השלימו מהלך של כ-10%, ברקע לנתוני מאקרו ומיקרו מעודדים במיוחד. אחד ממאפייניו הבעייתיים של השוק בת"א הוא המסחר הדליל, וכשחקן גדול מספיק מעוניין לזוז הוא 'מנער' את המדדים בקלות. לחץ המכירות הממושך בניגוד למגמה הגלובאלית יפסק בסופו של דבר והעיוות יתוקן. שיאים חדשים יקבעו בקרוב".

קובי לוי מהדס ארזים לא נבהל מהרמות הגבוהות שבהן שוהה הבורסה, והוא סבור כי המגמה החיובית במסחר תימשך, גם אם החלק המשמעותי יותר של העליות כבר מאחורינו. את הסברה הזו מבסס לוי על נתוני צמיחה שמספק השוק המקומי, יחד עם נתוני מאקרו חיוביים המגיעים מארה"ב.

לדבריו, "התיק המומלץ בנוי מ-30% מניות, שהן כאמור האפיק הכמעט יחיד המסוגל להתמודד עם תהליך העלאת הריבית, לפחות כל עוד הריבית לא מגיעה לרמות של 4.5%-5%". יחד עם זאת, לוי מעריך כי העליות במסחר "ילוו בתנודתיות גבוהה שאינה מתאימה לכל אחד, ומידת הסלקטיביות בשוק תלך ותגבר".

טבע רוכשת חברה ב-6.8 מיליארד דולר; ישראמקו קרובה לסגירת מימון "תמר"

טבע הודיעה היום על רכישת ענק. החברה וחברת Cephalon האמריקנית (סימול:CEPH) הודיעו היום כי הדירקטוריונים של שתי החברות אישרו פה אחד הסכם לפיו תרכוש טבע את כל מניות Cephalon במזומן תמורת 81.50 דולר למניה, לפי שווי חברה של 6.8 מיליארד דולר. ההודעה הדרמטית של טבע גררה התרחשות לא פחות דרמטית במניה: מניית טבע עלתה ב-2.2% - ואז נכנסה להפסקת מסחר קבועה בבורסה בת"א. המסחר במניה הופסק ב-14:04 ובצעד חריג לא היה אמור להתחדש, אולם בשעה 15:26 הכניסה הבורסה את מניית טבע להפסקה קצובה.

ישראמקו עדכנה הבוקר כי הסכם הלוואת הגישור בסך של 350 מיליון דולר לפיתוח מאגר "תמר", כמו גם הסכם מימון נוסף להעמדת הלוואה נוספת בסכום של כ-400 מיליון דולר, נמצאים בשלבי גיבוש סופיים ולהערכת השותף הכללי ייחתמו במהלך התקופה הקרובה.

לפידות חלץ הודיעה כי החלה העברת מכונת הקידוח לאתר רישיון 343/"אירוס" לצורך ביצוע קידוח יבשתי חדש - "חלץ 41". הקידוח צפוי להמשך כחודשיים וחצי בעלות מוערכת של כ-7 מיליון שקל. הקידוח מתוכנן לעומק של כ-1,550 מטר, ומיועד להפיק נפט ממספר שכבות סלע.

רציו הוסיפה לרכז עניין ברקע ההנפקה הצפוי, זאת לאחר שהשותפות דיווחה כי הדירקטוריון שלה החליט עקרונית לפעול לגיוס הון.

די מדיקל הוסיפה לרכז עניין לאחר שזינקה אתמול ברקע הודעתה כי חברת הבת שלה, Spring-Set Health Solutions, קיבלה אישור מה-FDA לשיווק סטי האינפוזיה האוניברסליים ספרינג בארה"ב. שוק סטי האינפוזיה מוערך בכ-730 מיליון דולר בארה"ב בלבד.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]