סימן חיובי: עלייה במדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים

המדד עלה ב-2 נקודות לרמה של 133.6 נקודות בחודש אפריל ■ בנק פועלים: "הדבר משקף את מצבו הטוב מאוד של המשק אך גם את השחיקה בכוח הקנייה של הציבור"

עוד אינדיקציה לשיפור במצב הכלכלי: עלייה במדד אמון הצרכנים בחודש אפריל שנבדק ע"י בנק הפועלים ו-TNS. המדד עלה ב-2 נקודות לרמה של 133.6 נקודות בחודש אפריל.

כלכלני הבנק מציינים כי העלייה במדד בחודש האחרון הושפעה משיפור בתפיסת המצב הכלכלי היום ובעתיד. "אמון הצרכנים רושם מזה מספר חודשים תנודתיות סביב רמה גבוהה יחסית, הדבר משקף מחד את מצבו הטוב מאוד של המשק ובפרט של שוק העבודה ומאידך את השחיקה בכוח הקנייה של הציבור כתוצאה מעליות מחירים", מעריכים בבנק הפועלים.

בבנק פועלים מציינים כי הנתונים הכלכליים של החודשים האחרונים הוסיפו להיות חיוביים - הפדיון בענפי המסחר והשירותים ויבוא מוצרי הצריכה ממשיכים להצביע על קצב התרחבות מהיר של הצריכה הפרטית ושיעור האבטלה ירד, על פי נתוני המגמה, לרמה של 6% בחודש פברואר.

בארה"ב נרשמה בחודש אפריל עלייה קלה במדד אמון הצרכנים. בבריטניה נבלמה בחודש שעבר הירידה באמון הצרכנים אך רמת המדד היא עדיין בין הנמוכות שנמדדו מאז החל הסקר במאי 2004.