ישראמקו: הסכם המימון ל"תמר" עומד בפני חתימה בקרוב

הסכם הלוואת הגישור (בסך של 350 מיליון דולר), כמו גם הסכם מימון נוסף להעמדת הלוואה נוספת בסכום של כ-400 מיליון דולר, נמצאים בשלבי גיבוש סופיים

שותפות ישראמקו , המחזיקה ב-28.75% מפרוייקט שדה הגז הטבעי "תמר" מדווחת על התקדמות במו"מ לקראת חתימה על הסכמי המימון שלה לפיתוח השדה.

החברה דיווחה הבוקר (ב') לבורסה כי הסכם הלוואת הגישור (בסך של 350 מיליון דולר), כמו גם הסכם מימון נוסף להעמדת הלוואה נוספת בסכום של כ-400 מיליון דולר, נמצאים בשלבי גיבוש סופיים ולהערכת השותף הכללי, ייחתמו במהלך התקופה הקרובה.

נציין כי ממש לאחרונה התחלף מנכ"ל ישראמקו, כשאבי גפן, מנכ"ל איזי אנרגיה לשעבר, החליף את יוסי לוי, שהודיע על פרישתו מהתפקיד לפני מספר חודשים.

בלידר שוקי הון מעריכים כי שותפות "תמר" מצויות לקראת החתימה על חוזי אספקת הגז ארוכי הטווח מול חברת החשמל בהיקף מוערך שבין 22 ל-25 מיליארד דולר. עוז לוי, אנליסט האנרגיה של לידר, מעריך בסקירה שהתפרסמה לפני כחודש, כי ההסכם שייחתם ישקף עלייה חדה במחירי הגז לרמה ממוצעת של 6 דולר ליחידת חום.

לוי מעריך כי הביקוש לגז טבעי יכפיל את עצמו עד 2013, דבר שיתבטא כבר בהכפלת הכמות החוזית מול חברת חשמל לרמה התחלתית של 5-5.5 BCM וגידול הדרגתי בכמויות בהמשך.