לע"מ יוזמת: עשרות כתבים זרים יגיעו הערב להצגה בנושא השואה

עשרות כתבים זרים מרשתות התקשורת המובילות בעולם יגיעו במוצאי יום הזיכרון לשואה ולגבורה להצגה "שולם", כאורחי לשכת העיתונות הממשלתית

לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ) פועלת לקירוב לבבות העיתונאים הזרים. במסגרת יוזמה משותפת של לע"מ וקבוצת התיאטרון הירושלמי, הוזמנו שורה של כתבים זרים לצפות בהצגה "שולם" המועלת באופן מיוחד במוצאי יום השואה.

שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, יצפה בהצגה יחד עם הכתבים הזרים ואף יישא דברים בסיומה.

עד כה אישרו את השתתפותם מעל 20 עיתונאים מרשתות התקשורת המובילות בעולם שיגיעו עם בני ובנות-זוגם. בין העיתונאים שישתתפו יהיו עיתונאים מסוכנויות הידיעות: רוייטרס, AP, וכן מה"ניו-יורק טיימס", הטלוויזיה הסינית, כלי תקשורת נורווגיים, גרמנים, שוודים ועוד.

הפרויקט הנוכחי מצטרף לפעולות נוספות שלע"מ מקיימת לכתבים הזרים באחרונה, במטרה להציג צדדים נוספים של ישראל שאינם זוכים לסיקור בשל הדומיננטיות של הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

כך באחרונה ערכה לע"מ סיורים למיזמים כלכליים - מתקן התפלה, מתקן טיהור שפכים, חממות טכנולוגיות; פעילויות חברתיות כגון מסיבת פורים למשפחות הכתבים הזרים; תדרוכים כלכליים עם שר האוצר ומנכ"ל האוצר ועוד.

ההצגה "שולם" מבוססת על סיפור אמיתי אותו חוותה מי שכתבה וביימה את ההצגה, השחקנית גבי לב, בת לניצולי שואה, שמספרת את סיפורו של אביה "שולם" ואת סיפורה שלה כ"דור שני" לשואה.

מנהל לשכת העיתונות הממשלתית, אורן הלמן, מסר כי הוא "מייחס חשיבות רבה להשתתפותם של הכתבים בהצגה, על מנת שייחשפו לנושא שואת העם היהודי מזוויות נוספות. המטרה היא לחזק את הקשר שבין הכתבים הזרים בישראל לבין ההוויה והמציאות הישראלית.

"השואה וניצולי השואה הם חלק מהזיכרון ההיסטורי של עם ישראל ונושא שמשפיע עד היום על המדינה ועל עם ישראל. המטרה היא לחשוף זאת, כמו שאנו מנסים לחשוף תופעות נוספות שלא קשורות בהכרח בסכסוך עם הפלסטינים.

"השתתפותו של השר אדלשטיין חשובה מאוד, לאור סיפור חייו המיוחד ולאור תפקידו הממלכתי הנוכחי כשר ההסברה והתפוצות".