לידיעת הצרכנים: חיוג למספרי 1-900 עולה עד שקל לדקה

זאת בניגוד לחיוג למספרי 1-800 שהוא בחינם, ובניגוד לחיוג למספרי 1-700 הכרוך בתשלום פעימה אחת של 39 אגורות ללא קשר למשך השיחה

בימים אלה עובר מייל שרשרת המתריע בפני ציבור הצרכנים שלא לבצע שיחות למספרי 1-900 בשל עלויות בלתי סבירות. בניגוד למיילים רבים שאין ממש בתוכנם, הפעם דווקא יש.

החיוג למספרי 1-800 הוא חיוג חינם, והחיוג למספר המתחיל ב-1-700 כרוך בתשלום פעימה אחת של 39 אגורות ללא קשר למשך השיחה.

מינואר השנה נכנסו מספרי 1-900 לשימוש, והתעריף בחיוג למספרים אלה גבוה בהרבה ועשוי להגיע לשקל לדקה.

המספרים הנושאים את הקידומת הזו נוגעים בדרך-כלל לשירותים המבוססים על שיחות ממושכות בעניינים כמו דת, אסטרולוגיה או היכרויות.

המספרים הללו נפוצים יותר כיום כפועל יוצא של קיצוץ דמי הקישוריות. ומה הקשר? בעבר ספקי התוכן הללו השתמשו במספרי גישה סלולריים שהכניסו להם רווח נאה הודות לדמי הקישוריות. לאחר שאלה קוצצו ב-70%, עברו אותם ספקים לנהל את האופרציה הטלפונית דרך מספרי 1-900.

על מספר זה אמנם זה לא מרוויחים דמי קישוריות, אבל תעריפי השיחה מפצים על כך: עלות השיחה מתפצלת לשני חלקים: תעריף השיחה הרגיל, אותו משלמים לספק בהתאם למסלול בקו הנייח או הסלולרי (לדוגמה 50 אגורות לדקה); ותשלום נוסף שקובע הספק בעד התוכן, שיכול להגיע ל-50 אגורות לדקה, כך שעבור דקת שיחה אפשר להגיע למחיר של שקל ויותר.

במשרד התקשורת מדגישים כי בדומה לכל שירות אחר, ספק התוכן מחויב להציג ללקוחותיו את מחיר השירות עבור השיחה בהתאם לחוק הגנת הצרכן. כמו כן, הוא רשאי לחייב את הלקוח חיוב נוסף עבור אספקת התוכן רק אם אכן סיפק לו את השירות שלשמו צלצל הלקוח.