בפיפ"א מעוניינים להכניס את טכנולוגיית "עין הנץ" לכדורגל

השימוש ב"עין הנץ", הטכנולוגיה שנרכשה השנה על-ידי סוני, מקובל כבר מספר שנים בטורנירי הטניס הגדולים, וכמו כן גם בתחרויות קריקט שונות

הכנסת אמצעים טכנולוגיים למגרשי הכדורגל נראית קרובה מתמיד: עיתון "הדיילי מייל" מפרסם כי פיפ"א נמצאת במגעים מתקדמים עם "עין הנץ" על הכנסת הטכנולוגיה למשחקים, מתוך כוונה לאפשר לשופטים אמצעי לבדוק האם כדורים עברו את קו השער. לפי הפרסום, תוציא פיפ"א הודעה רשמית בנושא בתוך מספר ימים.

השימוש ב"עין הנץ" מקובל כבר מספר שנים בטורנירי הטניס הגדולים, וכמו כן גם בתחרויות קריקט שונות. השימוש הראשוני בטכנולוגיה נעשה ב-2006, בטורניר הטניס של מיאמי.

טכנולוגיית
 טכנולוגיית

לפני כחודשיים נרכשה "הוק-איי אינוביישנס", החברה המפעילה את "עין הנץ", על-ידי ענקית האלקטרוניקה סוני, בעבור כ-20 מיליון ליש"ט.

בפיפ"א בוחנים בחודשים האחרונים הכנסה של אמצעים טכנולוגיים למשחק. במארס האחרון אמר נשיא הארגון, ספ בלאטר, כי "נתחיל להשתמש בטכנולוגית קו השער כבר במונדיאל 2014 בברזיל".

הדיון סביב נושא הטכנולוגיה התעורר שוב בעקבות טעות שיפוט חמורה בפרמיירליג בשבת, כשלצ'לסי אושר שער למרות שהכדור לא עבר את קו השער (בתמונה העליונה).