עד 1,450 נקודות ב-S&P500

המגמה לא משתנה: אישורים להמשך עליות בתחזית ארוכת טווח ובמצב הנוכחי של המדד

בעבר כתבתי כבר שאפשר לחלק את קהילת המנתחים הטכניים לשני מחנות גדולים: אלו המנסים לחזות את העתיד על פי כלים המיועדים לכך, כמו תורת גלי אליוט, תורת גאן, מחזוריות זמן וכו', ואלו הדוגלים בניתוח המצב הנוכחי בלבד, על מנת להגיב מיידית למה שמשקף השוק. האחרונים, נמנעים בכל דרך מ"לנחש" את שעתיד לקרות.

לדעתי השילוב בין שתי האסכולות, היא הצורה האופטימאלית לתקוף ניהול השקעות ומסחר תדיר בנכסים פיננסיים. אני מאמין שבסופו של דבר, רק מה שקורה למחיר הנכס, צריך לשמש מניע לפעולה. כניסה לפוזיציה תעשה אך ורק על פי מה שהשוק קובע מאותת מבחינת המגמה, והנקודות החשובות בה (שיא חדש, שפל חדש) והנובע מהן כמו חציות קווי מגמה.

התראות ואזהרות המגיעות מאינדיקאטורים שונים, או מידע הנלמד מכלים המנסים לחזות את העתיד, חיוניים על מנת לחזק אותנו במה שאנו עושים. לעיתים, הביטחון העצמי שבו אנו פועלים בשוק ההון לא פחות חשוב מן הפעולה עצמה, וכל הכלים הנלווים שהזכרתי, אמורים לשפר אותו, ואת האמונה בשיטה העבודה שעל פיה אנו פועלים.

בסקירה זו אציג שימוש בשתי המתודולוגיות הטכניות: זו המגיבה לאירועי ההווה, וזו המנתחת את העבר כדי לחזות את העתיד, על מנת לקבוע עמדה על מדד המניות האמריקאי העיקרי: מדד S&P500.

תחילה אציג גרף שבועי שלו, שבו נראה את מבנה הגלים הסביר ביותר, ואת המסקנה העולה הם:

משה שלום סנופי שבועי
 משה שלום סנופי שבועי

קוראי הקבועים יודעים שאני מביט על כל מה שקורה בשווקים מאז מרץ 2009 כתהליך אנטי-מגמה עצום המתקן את הירידה בשנים 2007-2009. במדד S&P500 ניתן לזהות עד כה את המהלך כולו כ-ZigZag (סדרה של שלושה גלים - ABC). על פי הספרור הזה, גל A (המורכב מ-5 תתי-גלים) הסתיים באפריל 2010 , גל B (המורכב מסדרת ABC יורדת) הסתיים ביולי 2010, וגל C (גם הוא אמור להיות מורכב מ-5 גלים עולים) נמצא בביצוע.

למעשה, 4 תתי-גלים מתוך החמישה של C כבר נעשו בו (גל 4 היה שילוב האסון ביפן, וההתפרצות של מהומות המזרח התיכון). בימים ובשבועות אלו, נרשמים גל 3 של 5 של C. ניתן לראות בגרף את התפתחות הגלים הגדולים שתיארתי עד כה, ובקופסה הפנימית ניתן אף לראות בצורה ברורה את החלוקה הפנימית של גלי 1 ו-2 של 5 של C.

לחיזוק עמדה זו, אציין את הכניסה המחודשת של כסף לתוך נכס פיננסי זה (אינדיקאטור CMF - 2 סגול), ואת תצורת המתנדים השורית ללא ספק (1 סגול). על פי כל אלו, ולפי האסכולה המסיקה את העתיד מן המצב המוצג על ידי הגלים, עלינו לצפות להמשך עליות עד סיום גל 3, 4 ו-5 של גל 5 של C. עד אז לא נוכל לקבוע שה-ZigZag הגיע לסיומו הרשמי.

ואולם, תחזית זו אינה סיבה לפעולה.

הבה נתבונן בגרף היומי כדי למצוא סיבה כזו, ואולי לקבל חיזוק נוסף להשערה:

משה שלום סנופי יומי
 משה שלום סנופי יומי

בגרף זה אנו רואים שעל פי שני השפלים האחרונים, זה של נובמבר 2010, וזה של מרץ 2011, ניתן לקבוע גבול תחתון של תעלה עולה חדשה. את הגבול העליון נמתח כקו מגמה מקביל לקו מקורי זה, המושם על השיא של פברואר 2011. תעלה זו מייצגת את התחום שבו המחיר אמור לנוע מעכשיו והלאה, כל עוד המגמה העולה תרשה לו זאת.

כמו כן, ניתן לראות שהמדד חצה את השיא של פברואר, וכך קבע שיא חדש במסגרת השיאים והשפלים המגדירים את המגמה העולה כאן. זו סיבה לפעולה למי שאינו נמצא בנכס זה.

האם גם בטווח המוצג בגרף זה ניתן לקבל חיזוקים, ואישורים לגבי פעולה זו? בוודאי. להלן כמה מהם: תחילה, גם כאן אנו רואים עלייה דרמטית בכמות הכסף החדש הנכנס למדד. זאת, על פי אינדיקאטור ה-CMF (4 סגול). באותו הזמן מתנד ה-MACD נמצא מעל ה-0, וחוצה את קו המגמה היורד שלו (3 סגול). שני אלמנטים אלו שוריים מאוד.

כדי לחזות מה היעד הסביר למגמה חדשה זו, יש לשוב לכלים הטכניים. לצורך כך נשתמש בשני כלים: סרגל Fibonacci Projection, ותבנית הראש וכתפיים ההפוכה הברורה כל כך בשיא (בשיא, תבנית כזו משמשת כתבנית המשך). דרך אגב, התבנית אושרה על ידי הפריצה לשיא החדש.

רמות הסרגל (בשחור - ציירתי גם אליפסות שחורות מסביב לנקודות שעל פיהן חושב הסרגל - 2 סגול) נותנות לנו רמות של 1420 ב-100% ו-1460 ב-123.6%. תבנית הראש וכתפיים נותנת לנו תחזית של 1440 כיעד סביר לתנועה. אם נסנתז את שני הכלים לתחזית אחת נאמר שמ-1420 ועד 1460 יש סיכוי לסיום כל המגמה העולה, כאשר 1440-1450 הוא אזור מועדף ומצומצם יותר.

גם כאן אחזור ואומר: אין לבצע פעולה על פי תחזיות אלו, אלא רק על פי משהו שיקרה במחיר עצמו: או קביעה של שיא או שפל נמוכים מקודמיהם, חציית קו מגמה חשוב, או משהו הדומה לכך.

לסיכום:

על מנת להדגים את השילוב של כלים טכניים "מנבאים", וכלים לפעולה ממשית, ניתחתי לפניכם את מדד S&P500. מן הניתוח ניתן לקבוע שפריצת 1344 מזמינה סוחרים לשוב לנכס, בשל שיא נוסף במגמה העולה המתמשכת.

אינדיקאטורים של מומנטום, ושל מחזורים מאשרים גם הם את המבט החיובי שלנו על השוק. מניתוח מבנה הגלים אנו מבינים שמתבצע כרגע תת-גל 3 של גל 5 של C של כל הסדרה האנטי-מגמתית (אשר לבשה עד כה צורה של ZigZag) מאז ההיפוך הגדול של מרץ 2009.

יש לזכור שהתורה הטכנית איננה מטפלת באירועים פתאומיים (כמו תפיסת בן-לאדן או תגובה לתפיסה כזו), אלא רק במערכת הפיננסית המתפקדת בצורה נורמאלית. כל עוד זה יקרה, הסבירות הגבוהה היא שנראה את התפתחות המגמה העולה עד תחום המחירים סביב 1450.

  • משה שלום הינו אנליסט בכיר ב FXCM ברוקר למסחר במטבע חוץ, מדדים וסחורות, ומרצה במכללת מגמות.
  • ניתן לפנות אליו ישירות לאימייל: Moshe.Shalom@gmail.com.
  • משה שלום עשוי להיות בעל עניין אישי בנכסים הפיננסים המוזכרים בסקירה זו. אין לראות בנכתב בה הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.