הדולר שינה כיוון: התחזק ב-0.6% במקביל למגמה בעולם

שערו היציג נקבע על 3.397 שקלים; האירו התחזק ב-0.12 ל-5.01 שקלים ■ במיטב מעדכנים תחזיות: מדד אפריל יעלה ב-0.8% ומדד מאי ב-0.6%

הדולר שינה כיוון והתחזק, לאחר שבבוקר (ג') המשיך את המגמה של הימים האחרונים ונחלש מול השקל. שערו היציג נקבע בעלייה של 0.59% ב-3.397 שקלים. האירו התקדם אף הוא ב-0.12 ושערו היציג נקבע על 5.01 שקלים. בעולם מתחזק הדולר לרמה של 1.48 דולרים לאירו.

רון אייכל, כלכלן ואסטרטג ראשי בבית ההשקעות מיטב, ציין הבוקר כי "בהשפעת הדיווחים האחרונים באמצעי התקשורת על התייקרויות של מוצרי מזון שונים (אשר נובעת ברובה עקב מהתייקרות במחירי הבנזין ולאו דווקא של הסחורות החקלאיות) אנו מעדכנים את תחזית המחירים לחודש מאי לכדי 0.6% (לעומת 0.4% בהערכה הקודמת)".

אמנם, אומר אייכל, הייסוף המתרחש בשער החליפין של השקל כנגד הדולר הוא חיובי למיתון לחצים אינפלציוניים, אך השפעתו על האינפלציה היא צנועה למדי. כעת מעריך אייכל כי מדד אפריל ירשום עלייה של 0.8%, מדד מאי יעלה ב-0.6%, ויוני ב-0.3%. ב-12 החודשים הקרובים צפויה האינפלציה להסתכם ב-3.1%.

בזירת המאקרו המקומית, בנק ישראל פרסם היום את דוח האינפלציה לרבעון הראשון של 2011. "התפתחות המחירים ב-12 החודשים האחרונים, שהסתכמה בעלייה של 4.3%, מצביעה על האצה משמעותית של קצב האינפלציה ברבעון הראשון של 2011. מגמת העלייה של מחירי הדירות, שהחלה בראשית 2008, התבטאה גם בנתונים האחרונים שהתפרסמו ברבעון הנסקר, ועלייתם ב-12 החודשים האחרונים הסתכמה בשיעור של 16.1%. התפתחויות אלו מגבירות את החשש שמגמת העלייה של מחירי הדירות - אם תתמיד - יהיה בה כדי לסכן את היציבות הפיננסית והריאלית במשק".

בזירת המאקרו באסיה, הבנק המרכזי של סין הודיע היום כי הוא בוחן אסטרטגיות חדשות לטיפול בנפח השקעות החוץ העצום שלו, אשר עלה בחודש מארס לשיא כל הזמנים של 3 טריליון דולר. ההשקעות כוללות אג"ח ממשלתיות אמריקניות, וכן השקעות בזירת המט"ח - בעיקר בדולר ובאירו. היום פורסם מדד הרכוש הציבורי ב-100 ערים מרכזיות בסין, שעלה באפריל ב-0.4%, צמיחה איטית יותר בהשוואה לעלייה של 0.59% במארס.

הדולר האוסטרלי נסחר היום ברמות שיא שלא נראו מזה 29 שנים. ערכו עולה בשיעור של 0.2% לרמה של 1.0915 דולר אוסטרלי לדולר אמריקני. זאת לאחר שהגיע לשפל של 97 סנט אוסטרלי לדולר אמריקני אחד, באמצע מארס האחרון. ערכו של הדולר האוסטרלי עלה ב-13% בתוך שישה שבועות בלבד.

בנוסף, מסר היום הבנק המרכזי באוסטרליה כי הוא מותיר את הריבית המרכזית על כנה, בשיעור של 4.75%, בהתאם לתחזיות האנליסטים. לדברי גורמים בבנק, מדיניות ההידוק המוניטרית מספקת בתקופה זו.

[לאתר המט"ח]