בעלי מניות באוסיף טוענים: שווי החברה גבוה פי 4

בעלי המניות, המחזיקים ב-7% ממניות החברה, טוענים שאוסיף שווה לפחות 780 מיליון שקל, פי 4 מהשווי שבו הוערכה לצורך המיזוג עם ישרס

חודש לאחר שחברות הנדל"ן אוסיף וישרס, הנמצאות בשליטת שלמה איזנברג, הודיעו על מיזוגן הצפוי, מאיימים מחזיקי מניות באוסיף, המחזיקים ב-7% ממניות החברה, לטרפד את המהלך.

ל"גלובס" נודע כי מחזיקי מניות באוסיף שיגרו הודעת עמדה לחברה, ובה הם טוענים, שהשווי שניתן לה לצורך המיזוג איננו משקף את שוויה הכלכלי: "להערכתנו שווי החברה לצורכי המיזוג הינו לפחות 780 מיליון שקל לעומת 192 מיליון שקל בלבד שקבעו מעריכי השווי, המשקף למניית אוסיף שווי של כ-134 שקל לעומת כ-32 שקל שקבעו מעריכי השווי".

על הודעת העמדה חתומים בין היתר זאב כהן, בעלי חברת הייעוץ מחשבה, אבי בקל, אמנון סלע, כרמית שמש ושושנה האפט. בעלי המניות, המיוצגים על-ידי משרד עוה"ד קליר-בנימיני, מתכננים לטרפד את העסקה במתכונתה הנוכחית - קרי קבלת מניה אחת של ישרס תמורת 8.5 מניות של אוסיף. אסיפת בעלי מניות שתתבקש לאשר את המיזוג תתכנס ב-16 במאי.

ישרס רכשה לפני שנתיים את השליטה באוסיף תמורת 135 מיליון שקל (לפי שווי של 210 מיליון שקל). בחודש שעבר הודיעה חברת ההשקעות על מחיקת אוסיף מהמסחר, והפיכתה לפרטית בעסקת החלפת מניות. על פי הערכת שווי שביצע משרד BDO זיו-האפט, שוויה של אוסיף שיקף פרמיה של 87% לעומת המחיר בבורסה בזמן פרסום ההודעה.

בעלי המניות הפרטיים מציינים את הפוטנציאל הקיים בחברה בזכות שטחים גדולים שעדיין לא הושכרו, הפסדים צבורים לצורך מס בהיקף של 500 מיליון שקל, תביעות משפטיות לטובת החברה, והערכות שווי נמוכות לנכסים שונים של החברה בישראל וברוסיה.

ישרס תומחרה לצורך המיזוג ב-1.3 מיליארד שקל (283.3 שקל למניה) - יותר מכפול ממחירה בשוק. ישרס מחזיקה ב-69% ממניות חברת אוסיף, ולפיכך, כשיושלם המיזוג, יוקצו למשקיעי אוסיף מהציבור 4.4% ממניות ישרס.

אוסיף מחזיקה ב-90.5% מחברת התשתיות א. ארנסון, 100% מחברת אוסיף הייזום מזרח אירופה, ו-85% מחברת עוגן נדל"ן מניב. את 2010 סיימה ברווח נקי של 7 מיליון שקל, לעומת הפסד של 88 מיליון שקל ב-2009.

מאוסיף נמסר בתגובה כי "החברה תבחן באם תרצה להתייחס ל'הערות המקצועיות' הכלולות בנייר. אין ספק כי זכותם של כל בעלי המניות להופיע באסיפה הכללית ולהצביע, ובלבד שמניעיהם יהיו תמי לב".