בוטל הסכם המיזוג בין אלעד ישראל לתמיר פישמן נדל"ן

בעקבות ביטול המיזוג פועלת דלק נדל"ן למכור את הבעלות המלאה באלעד ישראל תמורת סכום של 350-400 מיליון שקל

בוטל המיזוג המתוכנן של חברת אלעד ישראל מגורים, מקבוצת דלק נדל"ן , לתוך החברה הציבורית תמיר פישמן נדל"ן. על המיזוג המתוכנן דווח לפני כחצי שנה והיום, לאחר כמה דחיות, הודיעו הצדדים כי הוא לא ייצא לפועל.

בהודעת החברות נמסר, כי הסיבה לכך היא "אי-התקיימות מלוא התנאים המתלים שנקבעו בהסכם, ומאחר והצדדים לא הגיעו לכלל הסכמה בנוגע לתנאי הארכה נוספת של המועד". ככל הנראה, הבנקים המלווים של אלעד ישראל מגורים (חברה פרטית, הנמצאת בבעלות מלאה של דלק נדל"ן) לא הסכימו לבטל ערבויות צולבות בין החברה לחברה האם.

בעקבות המיזוג, אמורה הייתה דלק נדל"ן להחזיק ב-81% ממניות תמיר פישמן נדל"ן, שבבעלותה קרקעות במזרח אירופה. שוויה של אלעד ישראל מגורים לצורך העסקה הוערך ב-399 מיליון שקל, ושל תמיר פישמן נדל"ן ב-88 מיליון שקל.

לתמיר פישמן נדל"ן אין כיום פעילות של ממש, והיא מנסה לשמור על הנכסים שרכשה ברומניה ובהונגריה. החברה סיימה את 2010 עם הכנסות של כמה מאות אלפי אירו, בדומה לשנים קודמות, ועם הפסד של כ-5 מיליון אירו, בהמשך להפסד של כ-7 מיליון אירו ב-2009. לחברה התחייבויות של 7.5 מיליון אירו.

אלעד ישראל מגורים (לשעבר דנקנר השקעות) פועלת בשוק הנדל"ן המקומי. החברה מחזיקה בין היתר בפרויקט שוק בצלאל בתל אביב (160 יחידות דיור), פרויקט "פארק דרום" בשכונת הארגזים (500 יחידות דיור), פרויקט מסחר ומגורים בשיכון בבלי עוד. החברה עוסקת בייזום, בתכנון ובהקמה של 2,262 יחידות דיור ברחבי הארץ, מתוכן 566 יחידות נמצאות בשלבי ביצוע שונים והיתר בשלבי אישור ותכנון שונים.

את 2010 סיימה אלעד ישראל מגורים עם הכנסות של כ-300 מיליון שקל, ובשורה התחתונה רשמה רווח נקי של כ-20 מיליון שקל. החברה האם - דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה - אמורה לשלם בסוף החודש 220 מיליון שקל למחזיקי האג"ח, והיא מתכוונת למכור בשבועות הקרובים את כל החזקותיה באלעד ישראל מגורים. המחיר המבוקש על-ידה נע בטווח שבין 350 ל-400 מיליון שקל.