גולדמן זאקס צופים ראלי נוסף במחיר הנפט: "רמת שיא חדשה"

גולדמן זאקס: "ירידה באספקת הנפט הגלובלית תביא לרמות שיא חדשות במחיר הנפט בשנה הבאה" ■ כלכלני הבנק אינם פוסלים מכלל אפשרות ירידה נוספת קצרת טווח במחיר הנפט ■ הערכות בשוק: "מחיר הנפט היום מהווה הזדמנות קנייה למי שהחמיץ את הראלי הקודם"

בנק ההשקעות גולדמן זאקס צופה עלייה במחיר הנפט: בנק ההשקעות שחזה בחודש אפריל את התיקון שהתחולל השבוע במחיר הנפט יוצא היום (ו') עם תחזית חדשה לעלייה במחיר הנפט מעל רמות השיא שנצפו עד כה על רקע ירידה באספקת הנפט הגלובלית ב-2012.

על רקע הירידה הדרמטית במחירי הסחורות, מציינים בגולדמן זאקס כי אינם פוסלים מכלל אפשרות ירידה נוספת קצרת טווח במחיר הנפט שיושפע מנתוני מאקרו. כפי שאירע אתמול בעת שנתוני מאקרו הציתו את הקריסה במחיר הנפט עם פרסום נתון התעסוקה השבועי החלש אתמול.

הירידה במחיר הנפט התמתנה היום על רקע נתוני תעסוקה מעודדים שהורידו את גובה החששות מפני ההאטה בהתאוששות השוק האמריקני. "חשוב להדגיש כי גם אם מחיר הנפט נסוג מרמות השיא, אנו צופים כי מחירי הנפט יעלו לרמות שיא חדשות כבר בשנה הבאה", מציינים כלכלני גולדמן זאקס.

בתוך כך, גם בשוק מיישרים קו עם התחזית השורית של גודמן זאקס על מחיר הנפט. גורמים בכירים בברקליס קפיטל ודויטשה בנק אמרו כי רמת מחיר הנפט היום מהווה הזדמנות קנייה כאשר הם לא מוציאים מכלל אפשרות ירידת מחיר נוספת על רקע נתוני מאקרו. "המגמה מכאן תהיה עלייה הרבה יותר מירידה", אמר אנליסטית אנרגיה בברקליס קפיטל.

"התיקון במחיר הנפט היא הזדמנות טובה למשקיעים להיכנס לשוק שאותו החמיצו בראלי הקודם", כך העריכה ראש חטיבת הסחורות ב- Hermes.