אחרי הפריצות: סוני מפצה לקוחותיה בארה"ב במיליון דולר

יו"ר סוני הוציא התנצלות פומבית והודיע כי לקוחות החברה בארה"ב יוכלו לקבל שירותי הגנת רשת בחינם, למשך שנה ■ תוכניות נוספות נשקלות מול לקוחותיה של סוני ברחבי העולם

יו"ר סוני , הווארד סטינגר, הוציא התנצלות פומבית והציע לכלל לקוחותיה בארה"ב המשתמשים בשירותי הרשת המקוונים שלה, כי יוכלו לקבל שירותי הגנת רשת בחינם למשך שנה. זאת, בהמשך לשני אירועי הפריצה למאגרי החברה בשבועות האחרונים.

יצרנית האלקטרוניקה היפנית תציע ללקוחותיה פוליסות ביטוח בהיקף של מיליון דולר, לכיסוי הוצאות משפטיות ושחזור הנתונים שנגנבו בפריצות. חברת אוסטין האמריקנית, נשכרה כדי לספק שירותי ניטור ובקרה על השרתים והתוכנה של סוני. תוכניות דומות בנוגע ללקוחותיה של סוני במדינות אחרות, נבחנות עתה.

"אני מברך את הצעד הראשון המשמעותי של סוני במטרה להגן על מיליוני לקוחותיה אשר מידע אישי ופיננסי אודותיה נגנב", אמר השבוע הסנטור האמריקני ריצ'ארד בלומנטל. על לקוחותיה של סוני בארה"ב להירשם עד ה-18 ליוני לתוכנת ההגנה של חברת Debix ללא תשלום, כך נמסר בהודעה מטעם סוני.

ההודעה המדוברת מגיעה בהמשך להודעתה של סוני על פריצה נוספת לרשת שלה בשבוע שעבר, במסגרתה דלף מידע על 25 מיליון חשבונותיהם של לקוחותיה ברשת. זאת, בנוסף לפריצה עליה דיווחה לפני שבועיים, במסגרתה נגנב מידע על 77 מיליון משתמשי קונסולת פלייסטיישן 3. מנהליה של סוני התנצלו על הפריצה הראשונה, ועכשיו נראה כי התגובה על הפריצה השנייה, בעיצומה.