ממשלת יפן ביקשה, וסורבה: לא ייסגר כור גרעיני במדינה

צ'ובו אלקטריק פאואר, המפעילה את הכור באמאוקה הנמצא באזור רעידת האדמה, מסרבת לסגור אותו חרף בקשת הממשלה ■ ר"מ יפן: "יש לסגור את הכור בגלל מיקומו"

צ'ובו אלקטריק פאואר , אחת החברות המתפעלות את הכורים הגרעיניים ביפן, מסרבת לדרישת הממשלה לסגירת את הכורים הגרעינים לטובת ביקורות בטיחות.

ראש ממשלת יפן, נאוטו קאן, הודיע במסיבת עיתונאים שערך ביום ו' האחרון כי יש לסגור את הכור באמאוקה, בגלל מיקומו הסמוך לאזור רעידת האדמה, כך דווח בעיתון "וול סטריט ג'ורנל". נהלי הבטיחות בכור פוגשים את תקנות הממשלה, כך שלפי החוק יכול קאן רק לבקש לסגור את לכור, ולא להורות על כך.

"לאחר חשיבה מאומצת, החלטנו לדון בסגירת הכור במועד מאוחר יותר", נמסר מצ'ובו אלקטריק, אחת ממפעילות הכורים ביפן, המפעילה את הכור באמאוקה.

נזכיר כי רעידת האדמה שפקדה את יפן ב-11 למארס, הובילה לפריצה של שריפות בחלק מהכורים הגרעיניים במדינה, שגרמו להעלות את חומרת המשבר הגרעיני לרמה הממקמת אותו בשורה אחת עם אסון צ'רנוביל המדובר, שאירע ב-1986.

ממשלת יפן מעריכה כי עלות הנזקים הכוללת במדינה בעקבות האסון - אשר הותיר 26,000 יפנים הרוגים או נעדרים - הינה לפחות 25 טריליון ין (306 מיליארד דולר).