העסקה הגדולה ביותר בתולדות מיקרוסופט: החברה הודיעה על רכישת סקייפ תמורת 8.5 מיליארד דולר

(עדכון)- מנכ"ל מיקרוסופט: "יחד נוכל ליצור את העתיד של תקשורת בזמן אמת" ■ סקייפ תהפוך לחטיבה בתוך מיקרוסופט ■ מנכ"ל סקייפ: "הרכישה תאפשר לחברה להמשיך ולפתח כלים חדשים" ■ לפני כשבוע פורסמו הערכות לפיהן גוגל ופייסבוק שוקלות לרכוש את סקייפ

הענקית מיקרוסופט הסכימה היום (ג') לרכוש את סקייפ תמורת 8.5 מיליארד דולר במזומנים. מדובר בעסקה הגדולה ביותר של ענקית הטכנולוגיה ב-36 שנות ההיסטוריה של מיקרוסופט, שנמנעה מעסקות רכישה גדולות.

העסקה צפויה לחזק את המותג מיקרוסופט בתחום האינטרנט, שבו ענקית הטכנולוגיה חלשה, ולהעניק לה דריסת רגל בתחום בשירותי הטלפון באמצעות האינטרנט ביחד עם 663 מיליון המשתמשים של סקייפ ברחבי העולם.

"סקייפ מציעה שירות פופולארי שאוהבים אותו מיליוני אנשים ברחבי העולם", אמר מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר במהלך הודעתו על רכשית הענק. "יחד נוכל ליצור את העתיד של תקשורת בזמן אמת, כדי שאנשים יוכלו בקלות להישאר מחוברים לבני משפחה, חברים, לקוחות ועמיתים בכל מקום בעולם".

מנכ"ל סקייפ, טוני בייטס, אמר בתגובה על הרכישה "הרכישה תאפשר לחברה להמשיך ולפתח כלים חדשים". סקייפ תהפוך לחטיבה בתוך מיקרוסופט.

העסקה הגדולה ביותר הקודמת של מיקרוסופט עד כה הייתה רכישת aQuantive תמורת סכום של 6 מיליארד דולר.

נזכיר כי לפני כשבוע פורסמו הערכות לפיהן גוגל ופייסבוק שוקלות לרכוש את סקייפ, הערכות נסובו סביב היקף רכישה של 3-4 מיליארד דולר. יצויין כי ב-2010 היו לסקייפ 124 מיליון משתמשים רשומים, אך רק 8.1 מיליון מתוכם הם לקוחות משלמים, המשתמשים בשירותיה כדי לבצע שיחות לטלפונים קוויים או סלולריים במחיר מוזל.

באלמר רואה באינטרנט זירה חיונית מבחינת מיקרוסופט. בקרב המשקיעים התפתח חשש שמא מיקרוסופט לא תוכל להמשיך בקצב הצמיחה מהעסקים המסורתיים שלה על רקע התחרות האגרסיבית מול ענקיות כמו אפל וגוגל. התחזקותן של המתחרות מאתגרת את רווחיה של החברה.