חגיגת קניות בבורסה: המעו"ף סגר מעל ל-1,300 נק'

דש ברוקראז': "נתניהו יוצא לארה"ב להציג תוכנית מדינית - הזרים רואים בכך אופק מדיני" ■ טבע עלתה ב-1% לאחר הדוחות כספיים ■ האופציות החדשות של רציו נוסקות בכמעט 100% ביומן הראשון למסחר

המשקיעים בבורסה בתל אביב חזרו מחופשת יום העצמאות עם כוחות מחודשים והמסחר התנהל היום (ד') למן הפתיחה במגמה חיובית, כשברקע מגמה מעורבת באירופה ומגמה יציבה מסתמנת מהחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. במוקד המסחר ניצבים דוחות טבע שפורסמו היום לפני הפתיחה. מדד המעו"ף ניסה במשך כל שעות היום לחצות את הרף הפסיכולוגי של 1,300 נקודות וסיים מעט מעליה.

"אנחנו עולים יפה והבנקים מובילים; המשקיעים הזרים רוכשים מניות", אומר רועי לאופר, ראש מחלקת המסחר בדש ברוקראז'. "ייתכן שהזרים רואים אופק חיובי למצב הגיאו-פוליטי. רה"מ נתניהו יוצא לארה"ב בשבוע הבא וצפוי להציג משנה מדינית. הזרים בטח רואים בזה אופק. שוק המניות בישראל יחסית למדינות המפותחות נראה אטרקטיבי. נתוני הבסיס של המשק תומכים בהמשך עליות".

נזכיר כי בשבוע שעבר נפל מדד המעו"ף ב-2.8%, מה שלא הרגיע את הציבור. לפי נתוני בית ההשקעות מיטב, 120 מיליון שקל נפדו מקרנות הנאמנות המנייתיות בשבוע שעבר, לאחר 6 שבועות רצופים של גיוסים בקרנות. כך, מחקו הקרנות המנייתיות את כל הגיוסים שנרשמו בחודש אפריל.

לא רק המקומיים חששו בתקופה האחרונה, אלא גם המשקיעים הזרים. לפי נתונים שפרסם בנק ישראל שלשום, השקעות הזרים במניות בבורסה בת"א הסתכמו ב-20 מיליון דולר בלבד בחודש מארס, ירידה ניכרת לעומת החודשים הקודמים. הסיבה לכך היא כידוע המצב הגיאו-פוליטי המתוח במזרח התיכון, שמדיר שינה מעיני הזרים.

השוק לא מתרגש מדוחות טבע

ענקית התרופות טבע ריכזה היום עניין רב על רקע פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון, עם עלייה של 12% במכירות ל-4.08 מיליארד דולר, מעט מתחת לציפיות האנליסטים. חלק מהאנליסטים בשוק כבר הגיבו לדוחות והאווירה הכללית היא שלמרות שמדובר בדוח פושר, עם זאת ציינו רובם כי המניה זולה וייתכן שהדוחות הנוכחיים מסמנים את התחתית למניה.

המניות המובילות של מגזר הבנקאות המקומי, מזרחי טפחות , פועלים ולאומי בלטו היום במעו"ף בעליות, כאשר מדד הבנקים רשם עלייה של כ-2%. מדד נוסף שבלט בעלייה חדה היום הוא מדד מניות הטכנולוגיה שזינק ב-3.5% ובו בלטו מניותיהן של נס טכנולוג'יס ומלאנוקס שזינקו על רקע פערי הארביטרז' החיוביים עימן חזרו מוול סטריט.

חברת אלביט מערכות ריכזה היום עניין על רקע דיווחה לבורסה כי זכתה בחוזה להקמת מרכז לאימון טייסי מסוקים עבור הצבא וכוחות הביטחון של מקדוניה. במסגרת החוזה, בהיקף כספי של כ-43 מיליון אירו, תספק אלביט פיתרון מקיף לכוחות הביטחון במדינה.

חברת כן פייט , העוסקת בפיתוח תרופות למחלות דלקתיות, מחלות עיניים ומחלות כבד, הודיעה היוםלבורסה על תוצאות ביניים מוצלחות בניסוי קליני שלב I/II בתרופת ה-CF102 לסרטן הכבד.

מפעילת פורטל וואלה דיווחה על עלייה של 22% בהכנסות ל-49.3 מיליון שקל ברבעון הראשון. עם זאת דיווחה החברה על צניחה של 92% ברווח ל-322 אלף שקל, לעומת 4.7 מיליון שקל ב-2010 - בעיקר בגלל רכישות חדשות.

חברת אפריקה נכסים שבשליטת אפריקה ישראל של לב לבייב ובניהולו של איזי כהן, מחליפה שתי סדרות אג"ח בהיקף 260 מיליון שקל כדי להאריך את תקופת החוב. החברה הודיעה ביום ב' השבוע לבורסה כי היא מחליפה את סדרות אג"ח א' ו-ג', שהמח"מ שלהן קצר יחסית (סביבות שנתיים), עם מח"מ ארוך יותר - 4.56 שנים בממוצע.

פז נפט בלטה לשלישה בקרב מניות מדד המעו"ף בהמשך לנפילה בה בתחילת השבוע על רקע משבר הדלק הסילוני.

חברת לקסן ישראל, הבעלים של מלון הנסיכה, שעמדה לאחרונה בפני סיטואציה קשה בבית המשפט כשבנק לאומי ביקש למנות כונס נכסים למלון, חתמה על הסכם עקרונות עם רשת ישרוטל לפיו הרשת תשכור את המלון, הממוקם בחוף הדרומי באילת.

גילת דיווחה ביום שישי כי חתמה על הסכם לאספקת רשת תקשורת לוויינית ושירותי לוויין באוסטרליה בהיקף של עד 120 מיליון דולר, בחוזה ל-5 שנים. העסקה תכלול התקנה, הפעלה ותחזוקה של רשת התקשורת הלוויינית חדשה, המתוכננת לתמוך ב-30-48 אלף מסופים ברחבי אוסטרליה. נציין כי בפתיחת המסחר המניה נמצאת בפער ארביטרז' חיובי של 5.5% מול מחיר המניה בסגירת המסחר בוול סטריט.

מניות הגז נפט המשיכו גם היום לרכז עניין. ברקע, נציין כי בסוף השבוע האחרון דווח שחיל הים מופקד על השמירה של משאב הגז הטבעי מפני גורמים עוינים הרואים בקידוחים יעד אסטרטגי לפגיעה. בקצונה הבכירה של חיל הים נערכים לספק מענה לאיומים החדשים והרבים. בכיר בחיל הים אמר כי ישנה "סדרה של איומים באזור 'תמר' ו'לוויתן'". נציין ברקע את מניות אבנר , דלק קידוחים , ישראמקו .

דלק אנרגיה , החברה האם של דלק קידוחים ואבנר דיווחה היום כי מימשה את מרבית נכסיה בארה"ב בתמורה ל-120 מיליון דולר. נכסים אלו כללו קידוח שבו מופקים כ-750 חביות נפט מדי יום. בהודעה נמסר כי החברה מתכוונת להתמקד בעסקי הליבה שלה בישראל וזאת לנוכח תגליות הגז ב"תמר", "דלית" ו"לוויתן".

האופציה של רציו (אופציה 10) החלה להיסחר היום הכפילה את שוויה. המשקיעים אשר קיבלו בחינם במסגרת החבילה שהונפקה אופציות לפי שווי בלאק אנד שולץ של 4.9 אגורות - נהנו היום מזינוק של כ-107% בערכן, כאשר מחירן בסיום המסחר בבורסה היה 10.19 אגורות, תוך שהן מרכזות מחזור ענק של כ-36 מיליון שקל.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]