"המטרה - שתי חברות ערביות בבורסת ת"א תוך שנה"

יורם טיץ מ"ארנסט אנד יונג" בועידה הערבית בנצרת: "הפוטנציאל של המגזר הערבי עוד לא בא לקצה קצה המימוש שלו" ■ "אני לא יודע להגיד למה אין שום חברה ערבית בבורסה"

"הפוטנציאל של המגזר הערבי עוד לא בא לקצה קצה המימוש שלו", אמר היום (ד') יורם טיץ מ"ארנסט אנד יונג" בהמלך ועדת העסקים הערבית. "אנחנו חושבים שגיוס הון הוא כלי חשוב מאוד בצמיחה של כל חברה. אני לא יודע להגיד למה אין שום חברה ערבית בבורסה. יש פוטנציאל של חברות שיכולות להנפיק. המטרה שלו שעד הכנס הבא בבורסת תל אביב יהיו לפחות 2 חברות ערביות".

טיץ ציין כי חשוב להבחין בין חברה מהמגזר הערבי לבין חברה בבעלות ערבית: "כשמישהו נכנס לרשת "ביג זול" בבעלות יוסף אשקאר לא משנה לו מי הם הבעלים, זו חברה כלל ארצית. אותו דבר כשמישהו נכנס לבית חולים וצריך את הציוד הרפואי של חברת "אלפא אומגה" בבעלות עמאד יונס".

רונית הראל, סמנכ"לית ומנהלת המחלקה הכלכלית בבורסת תל אביב: "יש מעל 770 חברות שנסחרות בבורסה ולצערנו אין ביניהן שום חברה ערבית. חברות כדי לצמוח ואין כמעט חברות גדולות בישראל שאינן ציבוריות.

לגבי הקושי של חברות בבעלות ערבית להפוך לציבוריות מעצם היותן חברות משפחתיות אמרה הראל: "החברה הגדולה ביותר שהנפיקה בשנה האחרונה היא חברה משפחתית קבוצת עזראילי. יש עוד המון חברות משפחתיות שמצאו את דרכן לבורסה והצליחו.. ולכן זה לא אמור להוות מכשול".