כחלון מרחיב את ביטול קנסות היציאה גם לטלוויזיה ואינטרנט

לאחר ביטול קנסות היציאה בשוק הסלולר - מתכוון שר התקשורת להרחיב את הפטור מהקנסות לכל שוק התקשורת

שר התקשורת משה כחלון יביא ביום ראשון לאישור הממשלה הצעת חוק לביטול קנסות יציאה ללקוחות כל ענפי התקשורת בישראל, ובהם השידורים, האינטרנט והטלפוניה. לאחר שבוטלו קנסות היציאה בשוק הסלולר החליט כחלון להעביר חוק לביטול הקנסות ביתר הענפים בתחום התקשורת, במתכונת דומה למהלך בשוק הסלולר.

במסגרת ההצעה, חברת תקשורת לא תוכל לגבות ממנוי שיבטל את הסכם ההתקשרות בינו לבין החברה, במהלך תקופת ההתחייבות, תשלום העולה על 8% מממוצע החשבון החודשי בגין שירותים, כפול מספר החודשים שנותרו עד תום תקופת ההתחייבות.

הצעת החוק קובעת כי ביטול הקנסות יחול גם על מנויים קיימים. לשם הדוגמה, קנס יציאה של 1,000 שקל יהפוך לקנס של 240 שקל בלבד לאחר אישור הצעת החוק.

"לאחר שהוגבלו קנסות היציאה בשוק הסלולר, הצעד המתחייב הבא הוא הגבלת קנסות היציאה לכלל החברות והצרכנים בשוק התקשורת", אמר כחלון. "אין שום סיבה שלקוח המעוניין לעבור לחברה אחרת ולזכות בהטבות, ייאלץ לשלם קנס. עם אישור החוק יוסר מכשול משמעותי שיסייע בהגברת התחרות - ללקוח יהיה החופש לבחור בלי מגבלות ובלי קנסות".

באותה הזדמנות מתכוון משרד התקשורת להעביר תיקון לחוק שקובע כי לחברות הסלולר אסור לדרוש פירעון מיידי של יתרת התשלומים בעבור המכשיר הסלולרי שרכש המנוי מהחברה, גם אם ההסכם נערך לפני התיקון בחוק ההסדרים שאושר בתאריך 6 בינואר 2011.

נציין כי ביטול קנסות היציאה בשוק הסלולרי גרם לתחרות חריפה בין החברות הסלולריות, שכן לקוחות רבים חששו לעבור מחברה לחברה בשל הקנסות הגבוהים שנאלצו לשלם.

ביטול הקנסות הוכיח את עצמו לתקופה קצרה, אך כעת הטענות נגד החברות הן כי מיד שלאחר ששככה עוצמת המהלך, הן חזרו להעלות מחירים. בכל מקרה, אין חולקים על כך שמדובר בצעד צרכני חשוב ממדרגה ראשונה.