שופרסל מציגה: ירידה של 14% ברווח הנקי ל-61 מיליון שקל

הרווח התפעולי של שופרסל הסתכם ב-118 מיליון שקל - שיפור לעומת הרבעון המקביל ■ המכירות רשמו עלייה של 1% לכ-2.79 מיליארד שקל ■ תחלק דיבידנד של 180 מיליון שקל

ענקית הקמעונאות שופרסל שבשליטת אי.די.בי סיכמה הבוקר (ה') את הרבעון הראשון של 2011 עם עלייה של 1% במכירות, שהסתכמו בכ-2.79 מיליארד שקל. בניטרול חג הפסח, שחל השנה באפריל, עלו המכירות הרבעוניות בכ-4%.

שופרסל מנוהלת על-ידי אפי רוזנהויז, ומנהל העסקים הראשי שלה הוא ריצ'רד הנטר. במועד פרסום הדוחות הכריז דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד של 180 מיליון שקל.

הרווח התפעולי הסתכם ב-118 מיליון שקל או 4.2% ממחזור המכירות, שיפור לעומת 3% ברבעון המקביל ב-2010. ה-EBITDA רשם עלייה לכ-174 מיליון שקל, לעומת כ-168 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2010.

בשורה התחתונה מציגה החברה ירידה של 14% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-61 מיליון שקל לעומת כ-71 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הוצאות המימון נטו הסתכמו ברבעון החולך בכ-37 מיליון שקל, בהשוואה לכ-22 מיליון שקל ברבעון המקביל. על-פי החברה, הגידול בהוצאות המימון נובע מכך שברבעון המקביל אשתקד חלה ירידה בשיעור המדד של כ-1%, לעומת עלייה בשיעור המדד ברבעון הנוכחי של כ-0.90%, וכן מגידול החוב בעקבות גיוס אג"ח בהיקף של 803 מיליון שקל.

הנטר: "מאוד מרוצים מהתוצאות ורואים רבעון שני של צמיחה"

גם בשורת תזרים המזומנים רשמה שופרסל ירידה חדה, כאשר תזרים המזומנים השוטף הסתכם בכ-295 מיליון שקל לעומת כ-427 מיליון שקל ברבעון המקביל. על-פי החברה, הקיטון נבע בעיקר משינויים בהון החוזר בשל עיתוי חג הפסח.

הכנסות החברה ממגזר הנדל"ן המניב הסתכמו בכ-15 מיליון שקל, בדומה להכנסות שנרשמו ברבעון הראשון של 2010.

רוזנהויז ציין עם פרסום הדוחות כי "במהלך הרבעון האחרון הוספנו 5 סניפים בשטח של כ- 5,600 מ"ר, בנוסף ל-14 אלף מ"ר שנוספו בשנת 2010. לחברה יש תוכניות והסכמים להוספת כ-50 אלף מ"ר בשנתיים וחצי הבאות, וזאת כחלק מאסטרטגיית הצמיחה להוסיף כ-100 אלף מ"ר שטחי מסחר ב-5 שנים. בפורמט אקספרס אנו מתקדמים, ויש לנו כיום כבר 17 סניפים, כאשר אנו צפויים לפתוח עוד כ-10 סניפים עד סוף השנה".

הנטר מסר כי "אחרי 3 חודשים של יישום אסטרטגיית הצמיחה, אנחנו מאוד מרוצים מהתוצאות ורואים רבעון שני של צמיחה. שדרוג חנויות ביג לדיל ביחד עם השקת דיל אקסטרה התקבלו על-ידי הלקוחות באהדה, ואנו מתכוונים להמשיך ולחזק את מעמד דיל כרשת החנויות הזולה ביותר בישראל. אנו גאים בכך שברבעון זה העמקנו את המבצעים ברשת, דבר אשר הוזיל את מחירי המזון בשופרסל בכ-3% ביחס לשוק".