מעט מדי, מאוחר מדי: משרד התחבורה מתגבר האוטובוסים

‎‎בעקבות שביתת הפתע ברכבת ישראל, עליה נודע כבר הלילה ושהסתיימה עקרונית הבוקר, הורה שר התחבורה ישראל כץ על הקמת חדר מצב, במטרה למצוא פתרונות הסעה חלופיים

‎‎בעקבות שביתת הפתע ברכבת ישראל, הורה שר התחבורה ישראל כץ למפקח על התעבורה לתגבר את כל קווי האוטובוסים הבין-עירוניים בארץ. במקביל, הורה כץ על הקמת חדר מצב, במטרה למצוא פתרונות הסעה חלופיים בזמן אמת לנוסעי הרכבת. חדר המצב כולל נציגים של משרד התחבורה, מפעילי חברות התחבורה הציבורית, רכבת ישראל ומשטרת ישראל.

משרד התחבורה קרא לציבור נוסעי הרכבת להגיע לתחנות המרכזיות של האוטובוסים, לשם גויסו כ-120 אוטובוסים מחברות הסעה פרטיות, שיתגברו את קווי האוטובוסים בתחנות המרכזיות במקביל לקווי הרכבת.

מדובר, בין היתר, בתחנות בחדרה, בכפר סבא, באשקלון, במודיעין, בלוד, באשדוד, בנהריה, בבנימינה, בנתניה ובתל אביב. הנסיעה באוטובוסים הללו כרוכה בתשלום לפי תעריף הנסיעה המקובל באוטובוס. לפי משרד התחבורה, בשעות הצהריים תוגברו התחנות בכ-200 אוטובוסים נוספים, כדי לעמוד בלחץ הנובע מחיילים החוזרים מהבסיסים לחופשה.‏

במשרד התחבורה קראו לעובדי הרכבת לכבד את הצו שניתן אתמול על-ידי בית הדין לעבודה, לגלות אחריות ולחזור לשולחן המשא ומתן מול הנהלת הרכבת. "רמת הבטיחות כיום ברכבת היא בלתי מתקבלת על הדעת", צוין בהודעת המשרד. "לא ייתכן כי מעצרם של תשעה מעובדי הרכבת יהווה עילה להפיכתם של מאות אלפי נוסעי הרכבת ל'בני ערובה' לצורך שחרור העצורים".