2010: שיא השקעות בהפקות מקור ברשות השנייה

ב-2010 הושקעו בתחום 11.8 מיליון שקל - לעומת 14.6 מיליון ב-3 השנים הקודמות

הרשות השנייה השקיעה כ-26.4 מיליון שקל בהפקות בין השנים 2007-2010. על-פי הנתונים שהגיעו ל"גלובס" וייחשפו מחר (ו') בפסטיבל הקולנוע "דוקאביב", עולה כי ב-4 השנים האחרונות הופקו 66 סרטי תעודה של יוצרים עצמאיים, 11 דרמות ו-4 סדרות.

שנת השיא בהפקה הייתה 2010, אז חלה קפיצה משמעותית, כשבשנה זו לבדה הושקעו כ-11.8 מיליון שקל בהפקות מקור, לעומת 14.6 מיליון שקל ב-3 השנים שקדמו לה.

בשנת 2011 תשקיע הרשות 6.3 מיליון שקל להפקת סרטים דוקומנטריים, 750 אלף שקל להפקת דרמות מקוריות ו-500 אלף שקל לטובת "קרן סנונית" המממנת הפקת סרטי סטודנטים.

המפיק הראשי של הרשות השנייה, יוסי מולה, מסר כי "התקציב הגבוה יחסית ב-2010 הינו הודות לתקציב של 15 מיליון שקל שהגיע מתקציב ה'ביד' של מכרז ערוץ 2. את התקציב הזה פרסנו על פני 3 שנים, ומתוכן החלטנו לשים 7.5 מיליון שקל על 2010 - אלה התווספו לתקציב של כ-4 מיליון שקל".

על-פי חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, ההפקות מתמקדות בנושאים ובתופעות חברתיות ומשובצות על פני 2% מזמן השידור בערוצים המסחריים.

עוד עולה כי בשנים אלה שודרו בפריים-טיים 95 סרטי תעודה בשידור ראשון בערוצים 2 ו-10, במסגרת "רצועה מהחיים". בנוסף, שודרו בערוצים אלה 31 סרטים בשידור ראשון בימי ציון מיוחדים - ימי זיכרון לחללי מערכות ישראל, יום השואה והגבורה, חגים ומועדים.

בסך-הכול פורסמו 13 מכרזים על-ידי תחום הפקות ברשות השנייה, והופקו 106 סרטי בוגרים בהשקעה של כ-1.5 מיליון שקל במסגרת "קרן סנונית" לסיוע לסטודנטים בהפקת סרטי גמר.

אינטרס ציבורי

בין התוכניות ששודרו בשנים אלה 10 פרקי "נספח תרבות", בהגשת דב אלפון; "סיפור מסגרת", סדרה ששודרה ב-2008 בהגשת קובי מידן; ו-10 פרקים של "דוח אינטימי" ששודרה ב-2009, והציגה מדי פרק יוצר או איש תרבות ישראלי, היוצא למסע בתחנות התרבות שלו. בין היעדים שהציגה לעצמה הרשות - חברה ורב-תרבותיות, נוער וילדים, החיים בפריפריה ועוד.

מולה רואה בהפקות אלה ייצוג של האינטרס הציבורי. "רוב התפיסה שלנו היא תפיסה של תהליך מובנה בחברה שדרכו אנו רואים את תמונת המדינה", אמר ל"גלובס". "כנגזר ממגמותיה על-פי חוק של הרשות השנייה, קבעה לעצמה הרשות לעסוק בנושאים ולפנות לקהלים שאינם מוצאים מענה מספק בשידורי הערוצים המסחריים, והיא רואה בהם חשיבות רבה, בהיותם משוחררים מכל שיקול מסחרי ובעלי ייחוד, עניין וערך ציבוריים. בשנים האחרונות זכו הסרטים לייצוג מכובד בפסטיבלים, ועל כך גאוותנו".