צפו: שוק המניות מחפש כיוון - מה הן המניות המומלצות?

אלון גלזר מלידר שוקי הון בראיון מצולם לגלובס TV: ממליץ להשקיע בסקטור הבנקים, ובעיקר בבנק הפועלים, וכן בחברות נדל"ן דוגמת אלוני חץ וגזית גלוב

אל מול המהומות במזרח התיכון, התיקון החד במחירי הסחורות ואוויר הפסגות שנושמת וול סטריט, אלון גלזר, מנהל מחלקת המחקר בלידר שוקי הון, נשמע פחות אופטימי. בראיון מצולם לגלובס TV אומר גלזר כי "בסך הכל אנחנו קצת פחות אופטימיים ממה שהיינו לפני שנה או שנתיים, מ-3 סיבות מרכזיות: ראשית, המניות לא מאוד זולות. היינו אחרי שנתיים של עליות ואנחנו רואים את השוק כבר ברמות יחסית יקרות וגם אם מחפשים לא מוצאים ממש מניות מאוד מאוד זולות. שנית, סביבת ריבית עולה והדבר השלישי שאי אפשר להתעלם ממנו זה הבלגן מסביב. אני חושב שאנחנו נראה השפעה של המהומות בעולם הערבי עלינו גם בהמשך השנה".

"לרוב בתקופות כאלה של חוסר ודאות קיצוני, כשהכל מסביב רועש וגועש, נהוג להעביר את הכסף למניות דפינסיביות כמו תקשורת ותרופות. הבעיה היא שבמקרה שלנו, שני התחומים האלה, איך לומר בעדינות, לא בדיוק מהווים אי של יציבות בימים אלה", מוסיף גלזר.

גלזר ממליץ, מאידך, להשקיע בסקטור הבנקים שעדיין מתומחר בזול לדידו, כשהוא מעניק עדיפות ברורה למניית בנק הפועלים. "לגבי חברות הנדל"ן, הייתי בוחר חברה עם איזו אוריינטציה גם לחו"ל, את אלוני חץ, אולי את גזית גלוב, שמתומחרות לדעתי מתחת לשווי היחסי שלהן".