האם קשת מורידה את הכפפות במאבק ב"ידיעות אחרונות"?

שני גופי התקשורת נמצאים ביריבות, במסגרתה טוענת קשת כי היא זוכה לסיקור שלילי ב"ידיעות" ■ קשת תשדר הערב תוכנית שתעסוק בסיקור השונה לו זוכה נתניהו ב"ידיעות" וב"ישראל היום"

פרק נוסף בסאגת היחסים המעורערים בין "ידיעות אחרונות" וקשת? זכיינית ערוץ 2, שנמנעה עד כה מלהתייחס ל"ידיעות אחרונות" בשידוריה, תשדר היום (ה') במסגרת הסדרה של חיים הכט, "בת 63 במצב טוב?", קטע העוסק באופן שבו "ידיעות אחרונות" מסקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאור התחרות מול "ישראל היום".

באחרונה הגישה קשת תלונות למועצת העיתונות נגד "ידיעות אחרונות", לאחר מספר תחקירים שעסקו בכוכבי ובתוכניות הערוץ. קשת טענה כי "ידיעות" עושה שימוש "בכתבות למאבק מסחרי" נגד גוף התקשורת, זאת על-ידי פרסום תחקירים על ערוץ 24 ועל אחד משופטי התוכנית "מאסטר שף".

בין שני הגופים מתנהלת כבר מספר שנים יריבות, לאור העובדה שקשת הפכה להיות גוף תקשורת דומיננטי יותר עם התחזקות נוכחותה בפלטפורמות שונות ובהן mako באינטרנט, שעשוי להיתפס כתחרות אסטרטגית מול אתר ynet.

בקבוצת "ידיעות" נמנעים על-פי רוב לסקר את תוכניות קשת, ואילו הזכיינית מבחינתה מהדקת את שיתוף-הפעולה המסחרי מול "ישראל היום".

בחודש האחרון, למשל, עם היוודע דבר עזיבתו של כוכב "ארץ נהדרת" אסי כהן, אמרו גורמים שונים בקשת כי בניגוד בולט לשאר העיתונים, נראה היה כי "עיתון 'ידיעות' חוגג את עזיבתו וממהר להספיד את התוכנית".

ב-2010 ירד גם מעל מסך הכבלים ערוץ ביפ של קשת והוחלף על-ידי ערוץ קומדי סנטרל של ענני תקשורת. יש שמצאו במהלך הורדת הערוץ סימן להתערבות של בעל המניות בהוט, נוני מוזס, בעל השליטה של "ידיעות אחרונות".

בנובמבר 2010 נראה היה כי היחסים המעורערים בין שני ענקי התקשורת הגיעו לנקודת רותחין, כאשר קשת התלוננה במועצת העיתונות נגד "ידיעות אחרונות". בתלונתה קבלה קשת על כך ש"ידיעות" פרסמה כתבה שלילית באופן מוגזם נגד ערוץ 24 - ערוץ שקשת מחזיקה ב-44% ממניותיו. שבוע לאחר מכן פורסמה ב"ידיעות" כתבה שלילית נוספת על אייל שני, שופט התכנית המצליחה "מאסטר שף" מבית הזכיינית קשת.

בכתב התלונה נטען אז מפורשות כי קבוצת "ידיעות" פועלת ממניעים שאינם עיתונאיים גרידא, אלא במטרה לפגוע במתחרה עסקית. קשת דרשה ממועצת העיתונות שתאכוף על "ידיעות" סעיף בתקנונה המורה על חשיפת כל אינטרס מהותי, כלכלי או אחר, בנושא של פרסום מסוים.

החלק שיעסוק בסיקור השונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו על-ידי שני העיתונים המובילים במדינה הוא רק סגמנט מתוך הפרק שני ואחרון בסדרה של חיים הכט, אולם מדובר ללא ספק במהלך נדיר מבחינת הזכיינית, ויש שיאמרו כי מדובר "בהסרת כפפות".

מקשת נמסר כי "הערב ישודר חלקו השני של המשדר 'בת 63 - במצב טוב?' בהגשתו של חיים הכט, הסוקר את האירועים הבולטים שעברו על המדינה בשנה החולפת, וביניהם גם אופן הסיקור לו זוכה ראש הממשלה נתניהו מצד העיתונות הישראלית. כולם מוזמנים לצפות".

תגובת "ידיעות אחרונות" לא נמסרה עד לפרסום הידיעה.