נחשף ב"גלובס": חיים כצמן לוקח את גזית גלוב לוול סטריט

כפי שנחשף ב"גלובס", קבוצת הנדל"ן של חיים כצמן מתכוונת לגייס מאות מיליוני דולרים בבורסה האמריקנית NYSE ■ פנתה למספר בנקים אמריקנים שילוו את המהלך האסטרטגי

בעוד השווקים בעולם רועדים, הודיעה היום גזית גלוב , ענקית הנדל"ן הרב לאומית שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, שהיא פועלת במטרה להנפיק את מניותיה בבורסה הראשית בניו-יורק (NYSE). היקף ההנפקה לא נמסר, אך ככל הנראה - כפי שנחשף ב"גלובס" בדצמבר האחרון - מדובר בהיקף של מאות מיליוני דולרים.

החברה כבר פנתה למספר בנקים אמריקנים שילוו את המהלך האסטרטגי להגדלת הגמישות הפיננסית שלה.

גזית גלוב פועלת בתחום הנדל"ן המניב בישראל, צפון אמריקה ואירופה. בסך הכול מנהלת החברה 662 נכסים המייצרים הכנסה שנתית של 5.6 מיליארד שקל. לחברה 610 מרכזים מסחריים, 12 מרכזים בפיתוח, 15 בתי דיור מוגן (1,650 יח"ד), 15 מבני משרדים ועוד.

פעילות הקבוצה מתבצעת באמצעות שורה של חברות ציבוריות בהן היא שולטת: קרן הריט אקוויטי 1 (EQY) בארה"ב, FCR בקנדה, סיטיקון בצפון אירופה, אטריום במרכז ובמזרח אירופה והחברות הבנות גזית גלוב ישראל וא. דורי בישראל.

אם ההנפקה תצליח, תצטרף גזית גלוב לאקוויטי 1, הנסחרת היום בניו-יורק לפי שווי של 7.3 מיליארד שקל (2.1 מיליארד דולר). מניית גזית גלוב עלתה ב-3% מתחילת השנה והיא נסחרת במדד המעו"ף לפי שווי של כ-7.1 מיליארד שקל.

שי ליפמן, אנליסט נדל"ן בבית ההשקעות אי.בי.אי, מעריך כי "אם ההנפקה תבוצע יש מצב שזה יפגע בנייר, שכן סביר כי תינתן הנחה על המחיר בו נסחרת המניה כיום".

בשנה החולפת השלימה גזית גלוב גיוס מניות בהיקף של 650 מיליון שקל בת"א. כמו כן היא גייסה כ-700 מיליון שקל באג"ח. ההנפקה הנוכחית צפויה להגדיל את בסיס ההון של החברה.