כך נלחמים בבועה: סין מעלה דרישות הלימות ההון ל-21%

אנטי-אינפלציה: הבנק המרכזי בסין הודיע שהעלה את יחס הלימות ההון הנדרש מהבנקים ב-0.5% - לכמעט רבע מהמזומנים ■ זאת, על רקע נתוני האינפלציה הגואה באפריל

המלחמה בדהרת האינפלציה בסין נמשכת: הבנק המרכזי בסין הודיע השבוע כי הוא מעלה את יחס הלימות ההון הנדרש מהבנקים במדינה - בפעם החמישית ברציפות השנה, והשמינית במספרה מאז אוקטובר 2010. זאת, כחלק ממדיניות ההידוק המוניטרית של הבנק.

המהלך מעלה את הדרישה ליחס הלימות הון ב-0.5% ל-21% ממזומני הבנקים, המהווה צעד נוסף בניסיונה של סין להילחם באינפלציה הגואה במדינה, אשר עלתה ב-5.4% בחודש אפריל, בהשוואה לתחזיות מוקדמות לעלייה בשיעור נמוך יותר של 5.2%.

נציין כי הבנק המרכזי בסין העלה את יחס הלימות ההון בבנקים במדינה בערך אחת לחודש בשמונת החודשים האחרונים, כאשר העלאת יחס הרזרבות מקטין את היקף הכספים שיש לבנקים לתת כהלוואה, ומכריח אותם לשמור על יותר מההפקדות בהם כפיקדונות בבנק המרכזי. לשם השוואה, יחס הלימות ההון בישראל עומד על 12% בלבד.

המהלך לא מפתיע את האנליסטיים בשוק המקומי ובשווקים הגלובליים, שכן כבר חודשים שהבנק המרכזי מנסה לקרר את הצמיחה כדי לרסן את האינפלציה. "אם הון זר יוסיף לזרום לשווקים בסין בחודשים הקרובים, סביר שהבנק המרכזי ינקוט בצעדי הידוק נוספים", התייחס למהלך אי יונגיאן, אנליסט מבנק שנגחאי. "עדיין מוקדם להגיד שמדובר בשיעור הגבוה ביותר שנזכה לראות".

נזכיר כי בכדי לרסן את הצמיחה הגואה, העלה הבנק המרכזי את הריבית, הקשיח את תנאי מתן האשראי והעלה כאמור את שיעור רזרבות המזומנים שהבנקים המסחריים נדרשים להקצות כנגד מתן אשראי. אך מחירי הנדל"ן המאמירים בסין, לצד הזינוק בחודשים האחרונים במחירי הנפט והסחורות, ממשיכים לתדלק את מדורת האינפלציה.