נמצאה תחתית? הנפט טיפס ל-100 ד' לאחר שנפל ל-95 ד'

בסיום המסחר בבורסת הסחורות בניו יורק עלה מחיר הנפט הגולמי ל-98.97 דולר לחבית ■ מוקדם יותר נפל המחיר לאחר שדוח סוכנות האנרגיה הבינ"ל פרסם תחזית לירידה בביקוש לנפט ב-2011

מחירו של החוזה העתידי על הנפט הגולמי למסירה ביוני נקבע בסופו של יום תנודתי במיוחד בעלייה של כ-0.7% ב-98.97 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. המחיר נקבע דקות אחדות לאחר שהחוזה הצליח לטפס לרגעים ספורים מעל ל-100 דולר לחבית.

זאת, לאחר שבמהלך היום, עוד לפני פתיחת המסחר בוול סטריט, נפל הנפט ל-95.25 דולר לחבית, בעת בה פורסם הדוח החודשי של סוכנות האנרגיה הבינ"ל שהצביע על כך שבמארס נרשמה צמיחה שנתית אפסית בביקוש לנפט לראשונה מאז קיץ 2009, על רקע העלייה במחיר. "לאחר שההערכות הושפעו במארס מאסון הטבע והגרעין ביפן, מחג הפסחא וממחירו של גלון בנזין שנמכר בארה"ב ב-4 דולר וצפוי להשפיע לרעה על עונת הנסיעות שם - אנו צופי לירידה בביקושים לנפט ב-2011" נכתב בדוח של ה-IEA.

המהפך בכיוון המסחר, התרחש בעת בה חל מהפך גם בשוק המטבעות והאירו שינה כיוון והחל להתחזק כנגד הדולר ובעת בה התהפך גם כיוון המסחר בוול סטריט והמדדים המובילים עברו להיסחר בעליות - כל זאת קרה לאחר סגירת השווקים באירופה בירידות.

"לאחר הפניקה מגיעה תקופת הרגיעה" אמר ג'יי לווין, סוחר בתחום האנרגיה בחברת אנרג'יי בהתייחסו לשינוי המגמה בשוק. לווין הוסיף "אתמול נרשמו ירידות חדות, אשר דרשו כוח מנטלי חזק בעת בה כל הסוחרים רצו לכיוון היציאה באותו הזמן". לדבריו "השוק מתמחר את הצעד הבא וכל יום שבו מחיר הנפט הגולמי לא נופל בחדות, מקרב אותנו למציאת התחתית". נזכיר כי אתמול נרשמה נפילה של כ-5.5% שהצריכה את בורסת ה-CME לעצור את המסחר, לאחר שדוח המלאים הצביע על גידול חד של 3.8 מיליון חביות לעומת צפי לגידול מתון בהרבה של 1.3 מיליון חביות במלאי.

הסבר נוסף לשינו במגמה יכולים לספק נתוני המאקרו שפורסמו היום בארה"ב שתמכו במידת מה בשוק הדלקים. המכירות הקמעונאיות שעלו זה החודש העשירי ברציפות באפריל נגרמו בעיקר בשל העלייה במחירי הדלק בתחנות התידלוק, עלייה חודשית של 2.5%.

גם במסחר במתכות היקרות חלה התאוששות משמעותית והזהב סגר בעלייה קלה בעוד שהנפילה החדה שנרשמה במחירו של הכסף התמתנה במידה ניכרת בסיום המסחר בניו יורק. החוזים על הזהב למסירה ביוני נסגרו במחיר של 1,506 דולר לאונקייה, עלייה של 0.4%. זאת לאחר שבמרבית שעות המסחר נרשמה ירידה במחיר הזהב עד לרמה של 1,477 דולר לאונקייה. החוזים על הכסף למסירה ביולי נסגרו בניו יורק במחיר של 34.8 דולר לאונקייה, ירידה של 2%, לאחר שבמהלך המסחר שוב צנח לרמה של 32.3 דולר לאונקייה - הרמה הנמוכה ביותר מאז סוף חודש פברואר. נציין כי מחירו של הכסף נמוך עתה בכ-30% מהשיא של 31 השנה האחרונות אליו זינק ב-25 באפריל.