הרופאים: שביתה כללית ביום שני; האוצר: הם אינטרסנטים

האוצר במתקפה חריפה: "הסתדרות הרופאים ממשיכה לפגוע ולנצל את ציבור החולים בישראל, לטובת אינטרסים המשרתים קבוצה מצומצמת של רופאים"

עוד פגישה בין נציגי הרופאים למשרד האוצר הסתיימה אמש (ה') ללא תוצאות - וחידוש השביתה בדרך. הרופאים הודיעו כי החל מיום שני יחזרו העיצומים בבתי החולים, ובאוצר ממשיכים להאשים את הסתדרות הרופאים בדאגה לרופאים הבכירים בלבד ובפגיעה בחולים. כך דווח בגלי צה"ל.

ביום שני יושבתו כל בתי החולים בישראל, הרופאים יעבדו במתכונת שבת ויתקיימו רק ניתוחים דחופים ומצילי חיים; בימים שלישי וחמישי תושבת הפעילות בחדרי הניתוח ויתקיימו רק ניתוחים להסרת גידולים. ביום רביעי ישבתו הרופאים בקופת חולים "כללית" במחוזות דן, פתח תקווה וחיפה.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר לאוניד אידלמן, אומר שהסיבה להמשך העיצומים היא סירוב האוצר לדון על "הנושאים החשובים", כהגדרתו. מנגד, באוצר טוענים כי הסתדרות הרופאים לא מוכנה לוותר על הדרישה לתוספת שכר אחידה של 50% לכל הרופאים, וטוענים כי בכך היא דואגת בעיקר לרופאים הבכירים שמרוויחים יותר.

"חוסר ההחלטיות של הסתדרות הרופאים והזגזוג מצדם, שבלטו גם בהופעתם המביכה בפני ועדת העבודה של הכנסת, נועדו להטעות את הציבור בנוגע לדרישותיהם האמיתיות והממוקדות לתוספות שכר, בעיקר לרופאים הבכירים", תוקף האוצר בחריפות. "הסתדרות הרופאים ממשיכה לפגוע ולנצל את ציבור החולים בישראל, לטובת אינטרסים המשרתים קבוצה מצומצמת של רופאים ומתעלמת מהצעות הממשלה, שנועדו לפתור את הבעיות האמיתיות במערכת: המתמחים, הפריפריה והמקצועות במצוקה".