דיווח מצרי: משלחת ישראלית החלה בשיחות על מחירי גז

העיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום": בראש המשלחת הישראלית למצרים עומד יצחק מולכו, יועצו של נתניהו ■ מצרים דרשה מ-EMG להקדים המועד לדיונים על מחירי גז חדשים

"משלחת ישראלית מכובדת" החלה בשיחות עם גורמים ממשלתיים במצרים לגבי המחירים שישראל משלמת עבור יבוא הגז המצרי - כך דווח בעיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום". אותו עיתון, נזכיר, דיווח על המגעים הצפויים בין ישראל ומצרים לפני כשבועיים ומסר כי לא מן הנמנע שמחיר הגז שישראל משלמת יוכפל.

נציגים רשמיים במשרד האנרגיה במצרים מסרו ל"אל-מסרי אל-יום" כי הממשלה המצרית שלחה תזכירים רשמיים לממשלת ישראל ול-EMG המצרית בה מחזיק יוסי מימן באופן עקיף כ-12% - ודרשה תמונת מצב עדכנית על אספקת הגז הטבעי ממצרים לישראל והתעריפים לחודש הקרוב. העיתון המצרי דיווח אתמול, כי המשלחת הישראלית כבר החלה בשיחות עם מצרים ו-EMG ובראש המשלחת עומד יצחק מולכו, יועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. ממשרד רה"מ טרם נמסרה תגובה.

בהקשר הזה נציין, כי עיתון מצרי אחר, "אל-מאל", דיווח בשבוע שעבר כי ממשלת ירדן הסכימה לפתוח את חוזה הגז הטבעי עם מצרים ולשלם מחיר גבוה יותר על הגז שהיא מייבאת - מה שעלול לגרום למצרים להפעיל לחץ על ישראל ובסופו של דבר להעלות את המחירים משמעותית. לפי הדיווח מאתמול, הלחץ של מצרים הוא זה שהביא את EMG ואת ישראל להחל בשיחות.

יצוין, כי המחיר אותו משלמת ירדן עבור הגז לא עודכן מאז 2004, בעוד שהמחיר שישראל משלמת עבור הגז המצרי עודכן ב-2009 - עלה בכ-40% לכ-4 דולר למיליון BTU. אותם נציגים במשרד האנרגיה דיווחו גם, כי ממשלת מצרים דרשה מ-EMG להקדים את המועד שנקבע במסגרת ההסכם הזה מ-2009, לדיונים על המחירים החדשים.

בשבוע שעבר דווח, כי השלטונות במצרים מבקשים להכפיל את הכנסותיהם ממכירת הגז ולהתאים את מחירו לזה שמתומחר למדינות אירופה - לא פחות מ-5 דולר למיליון BTU - בהתאם לעליית המחירים בעולם.