אייל דשא על רכישת ספלון: "המחיר סביר, אולי אפילו זול"

סמנכ"ל הכספים של טבע בכנס אופנהיימר: "טבע נמצאת היום בתהליך שינוי; נמשיך להיות מובילים בטרשת נפוצה" ■ אודיוקודס: מיקרוסופט היא פרטנר אסטרטגי שלנו

"טבע נמצאת היום בתהליך שינוי", כך אומר היום (א') מנהל הכספים הראשי של טבע, אייל דשא, בכנס של בנק ההשקעות אופנהיימר בתל אביב. מטבע הדברים, דשא נשאל בעיקר על רכישת ספלון עליה דיווחה טבע לפני כשבועיים, ועל התלות של טבע בקופקסון.

בהקשר ספציפי לרכישת ספלון מציין דשא כי "אנחנו מאמינים שהמחיר הוא בהחלט מחיר סביר, אולי אפילו זול. בעבר הייתה בשווי שוק יותר גבוה. אני מאוד מקווה ומאמין שהזמן יראה שהמחיר היה אטרקטיבי".

באשר לדאגת המשקיעים בנוגע לקופקסון, תרופת הדגל של החברה, אומר דשא כי "אני מאמין שטבע תמשיך להיות המובילה העולמית בטרשת נפוצה. יש לנו ידע, יכולת מכירה ומוצרים, ואנחנו מאמינים שהפטנטים מוגנים היטב. תהליכי פיתוח של המוצר הם מאוד איטיים. אני מקווה שאינני טועה אבל הרושם שאנחנו מקבלים שהוא שהחברות המפתחות לא כל כך מתקדמות בפיתוח גרסה גנרית לקופקסון. אני מאמין שיש צורך בניסויים קליניים, ואם ה-FDA לא ידרוש את זה, הרופאים ידרשו את זה כדי לא לקחת סיכון. אני חושב שהקדימו להספיד את המוצר. זה אחד הדברים שמשפיעים על מניית טבע, ולדעתי לא בצדק".

בשורה התחתונה, מציין דשא כי "הצמיחה שלנו משולבת, אורגנית ורכישות. אם אין צמיחה אורגנית קשה לממן רכישות. טבע צומחת אורגנית בשיעורים דו ספרתיים כבר 30 שנה והיא תמשיך לצמוח. אנחנו קונים רווח וקונים תזרים מזומנים, זה מה שרכישות עושות".

אודיוקודס: "מיקרוסופט היא פרטנר אסטרטגי שלנו"

רכישת הענק של Skype בידי מיקרוסופט יכולה להשפיע גם על חברה ישראלית, והיא אודיוקודס . אודיוקודס, ספקית פתרונות VoIP (העברת קול על גבי הרשת) פועלת בשנים האחרונות באסטרטגיה של שיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות גדולות. אחת השותפות הגדולות שלה היא מיקרוסופט, אך לאודיוקודס יש קשר עסקי גם עם החברה הנרכשת, סקייפ.

בכנס היום, התייחס לכך סמנכ"ל הכספים של אודיוקודס, גיא אבידן: "מיקרוסופט היא פרטנר אסטרטגי שלנו", ציין אבידן. "הפתרון של מיקרוסופט מאפשר למשתמשי אופיס ארגוניים קישוריות בתוך הארגון. גם אם אתה נייד עם הסמארטפון וגם אם בבית, אתה עדיין מחובר לארגון, והשיחות הן VoIP. לצורך זה מיקרוסופט נזקקו לציוד שלנו וכך נוצר שיתוף הפעולה, שבהמשך התרחב למוצרים ייעודיים".

לדברי אבידן, "השפעת הרכישה של סקייפ בידי מיקרוסופט היא בעיקר פסיכולוגית. היא באה להגיד 'אנחנו, מיקרוסופט, מוכנים לשים כ-9 מיליארד דולר, כלומר אנחנו רציניים בכוונות שלנו'. החדשות הטובות מאוד מבחינתנו הן שמיקרוסופט ידחפו את הפתרון שלהם, וככל שהם יצליחו גם אנחנו נהנה. אודיוקודס למעשה 'רוכבת' פה על ערוץ מכירות של מיקרוסופט". אודיוקודס, שנוסדה ומנוהלת על ידי שבתאי אדלרסברג, נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב לפי שווי שוק של 237 מיליון דולר.

בכנס השתתפו חברות רבות ובהן נייס, DSPG, קומטאץ', סיליקום ועוד.