אושר בממשלה: יבוטלו קנסות היציאה בכל ענפי התקשורת

הצעת החוק של שר התקשורת משה כחלון אושרה בוועדת שרים לענייני חקיקה ■ ביטול קנסות היציאה יורחב לכבלים ולוויין, ספקי אינטרנט, טלפוניה נייחת וטלפוניה בינלאומית

הממשלה אישרה היום (א') פה-אחד את הצעת החוק של שר התקשורת משה כחלון להרחבת ביטול קנסות היציאה לכל ענפי שוק התקשורת - כבלים ולוויין, ספקי אינטרנט, טלפוניה נייחת וטלפוניה בינלאומית.

הצעת החוק היא חלק ממהלך כולל שמטרתו צמצום חסמי מעבר בין החברות ומתן אפשרות בחירה ללקוח. משרד התקשורת בפעילותו השוטפת מפקח על יישום מדיניות וחוקים בתחום התקשורת בישראל לטובת הצרכן.

לאחר שבוטלו קנסות היציאה בשוק הסלולר, החליט כחלון להעביר חוק לביטול הקנסות ביתר הענפים בתחום התקשורת, במתכונת דומה.

במסגרת הצעת החוק, חברת תקשורת לא תוכל לגבות ממנוי שיבטל את הסכם ההתקשרות עמה במהלך תקופת ההתחייבות תשלום העולה על 8% מממוצע החשבון החודשי בגין שירותים, כפול מספר החודשים שנותרו עד תום תקופת ההתחייבות. הצעת החוק קובעת כי ביטול הקנסות יחול גם על מנויים קיימים.

עם אישור ההצעה היום בוועדת השרים לענייני חקיקה, מועברת הצעת החוק לאישור הכנסת בקריאה ראשונה, ולאחריה לוועדת הכלכלה לקראת הכנתה לקריאה שנייה ושלישית.

השר משה כחלון אמר היום כי "קנס גובים ממי שעבר עבירה, לא ממי שמבקש לעבור מחברה לחברה. ההצעה תקנה ללקוח את החופש לעבור מבלי חששות ומבלי תשלום קנסות".