עיני: "אם בטיחות ברכבת משמעותה הפרטה - אתנגד בכוח"

התבטאות ראשונה של יו"ר ההסתרות, עופר עיני שתקף את שר התחבורה, ישראל כץ בוועידת הנדל"ן של כלכליסט ■ עיני על עליית מחירי הדיור: "המרוויח היא הממשלה שגובה יותר מדי מיסים"

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, תקף הבוקר את עמדתו של שר התחבורה, ישראל כץ, בועידת הנדל"ן של העיתון כלכליסט. עיני אמר: "שמעתי את שר התחבורה לפני כחודש שדיבר בצורה מתלהמת ואיים שיסגור את הרכבת בגלל נושא הבטיחות. לא התבטאתי עד עתה בתקשורת כדי לתת אפשרות להידברות, אולם אני מודיע פה חד משמעי לשר התחבורה כי בנושא בטיחות תמצא אותי ואת ההסתדרות שותפים מלאים. נושא בטיחות הנוסעים חשוב ונתרום ככל יכולתנו בנושא זה. אולם אם מאחורי כל הדיבורים על בטיחות הנוסעים מסתתר תהליך הפרטה של הרכבת אני מודיע לך שתתקל בי במלוא העוצמה".

עיני קרא לשר התחבורה לפתוח בתהליך אמיתי של הידברות בנושא הבטיחות "אני קורא לך להיכנס באופן אישי לנושא אני בטוח שיחד נוכל לעשות רכבת בטוחה יותר ואף יעילה יותר למען הנוסעים והאזרחים, אבל זה לא יהיה כל כך נורא אם בתוך התהליכים האלה נשמור גם על פרנסתם של העובדים".

עיני אף התייחס לעליית מחירי הדיור ואמר כי "כשמסתכלים על עליית מחירי הדיור צריך לבחון מי מרוויח מכך באופן עקבי. התשובה היא שממשלת ישראל מרוויחה מעליית המחירים דרך גביית המיסים העודפת. בשנה האחרונה הגביה העודפת גדלה ב - 6 מיליארד ₪.

עיני הוסיף ואמר כי "אני לפחות שמח כי התירוץ של הממשלה לגבי הרפורמה למינהל מקרקעי ישראל תתייתר, לא יהיה כבר רלוונטי השבוע. בכל פעם שמעלים את נושא הדיור אומרת הממשלה שההסתדרות ועובדי המינהל תוקעים את הרפורמה בגלל ההסכם הקיבוצי איתם. אני מקווה שבימים הקרובים ייחתם ההסכם במינהל ואז התירוץ הזה יתייתר".

עיניי הוסיף כי הממשלה חייבת לפעול בפריפריה "צריך להפשיר קרקעות בזול ואפשר לעשות את זה. הממשלה תצא אולי נשכרת פחות אבל תיתן יותר מענה לצורכי הציבור. עיני הוסיף מספר רעיונות ואמר כי "ניתן למשל להפשיר קרקעות בנגב לבניית דירות רק לזוגות צעירים, המדינה תוותר על מחירי הקרקע והקבלנים יעבדו על תמריצים. אפשר גם לוותר לתקופה מוגבלת על מיסי רכישה".

עיני סיכם ואמר כי "סיכמתי עם שר האוצר לקיים דיון משותף עם כל הצדדים במשק בנושא הדיור ואני מקווה שבקרוב נוכל לעשות זאת".