הסוף של מוני הראל בהפועל ת"א: אלי טביב הפך לבעלים היחידי

טביב הודיע כי החליט לא לקבל את הצעת הרכישה של הראל, בסך 6 מיליון שקלים, במסגרת הליך ה"במבי": "מעכשיו אני הבעלים היחידי. לא היתה לי כל התלבטות, היה ברור לי שאני נשאר"

אלי טביב הודיע היום (ב') כי הפך לבעל הבית היחידי בהפועל ת"א. כזכור, במסגרת הליך ה"במבי" (Buy Me Buy You), קיבל אתמול טביב הצעה משותפו במועדון, מוני הראל, למכור את חלקו עבור 6 מיליון שקלים. טביב החליט לא לקבל את ההצעה, ובמקום זאת הוא יקנה את 50 האחוזים של הראל עבור מחיר זהה.

"אתמול בבוקר, באיחור של כמה חודשים, קיבלתי מעטפה ובה הצעה למכור את חלקי במועדון", בישר טביב במסיבת עיתונאים שכינס במלון קראון פלאזה. "לא היתה לי כל התלבטות - היה ברור לי שאני נשאר במועדון. על-פי ההסכם ביני לבין מוני הראל, מעכשיו אני הבעלים היחיד של הפועל ת"א".

"בתקופה האחרונה שמעתי על כל מיני פניות ורצונות של מועדונים אחרים אשר רוצים אותי", התייחס טביב לשמועות כי יעזוב את הפועל, וירכוש דווקא את בית"ר ירושלים. "אני רוצה להבהיר כאן ועכשיו - לא עלה על דעתי לעזוב אפילו לא לרגע. לא היו לי פניות רשמיות, לא פגישות, ולא היה מצב שחשבתי לעזוב את המועדון. המטרה שלי החל מהיום היא אחת - להחזיר את האליפות הביתה".

טביב הוסיף כי "יש לי את כל היכולות הכלכליות להחזיק את הפועל ת"א. יהיו שינויים בצוות הניהולי, אבל בינתיים עוד מוקדם לדבר עליהם".

בכך מסתיימת סאגה ארוכה בהפועל, שכללה סכסוך מתוקשר וארוך בין צמד בעלי המועדון. "אני לא מצטער על שום דבר, פעלתי על-פי הסכם, והצד השני הוא זה שחרג ממנו, בגלל זה הגענו לאן שהגענו", הסביר טביב את יחסיו העכורים עם הראל. "אני לא אדם של מריבות ואף פעם לא הסתכסכתי עם שותפים. אני רוצה להתנצל בפני השחקנים, הצוות המקצועי והאוהדים על הריב שנכפה עליי ועל המועדון ופגע בכולנו בשנה האחרונה".

סוף עידן מוני הראל בהפועל ת"א

מוני הראל מסיים רשמית את תפקידו כבעלים של הפועל ת"א. מעורבתו של הראל בניהול בהפועל החל בשנות ה-90', אז שימש כיו"ר הקבוצה מטעם ההסתדרות. ב-1997 הוא עזב לאחר שהמועדון נרכש על-ידי סמי סגול ומשה תאומים ("קבוצת כתר").

ב-2005 חזר הראל למועדון כיו"ר קבוצת הניהול של הפועל, והחל לצבור אחוזי שליטה בקבוצה. בקיץ 2008 קיבל מ"קבוצת כתר" בעלות מלאה על המועדון ללא תשלום, כשבתמורה התחייב להעמיד למועדון תקציב שנתי גבוה. כבר באותו קיץ עברו מספר שחקנים של הפועל כפ"ס, לשעבר בבעלותו של אלי טביב, אל הפועל ת"א - וכך החלה באופן לא רשמי השותפות בין טביב להראל.

תחילת השותפות הרשמית החלה בקיץ האחרון, אז הסתיימה "שנת הצינון" של טביב מהפועל כפ"ס.