אלוונגר: "מניית טאואר אטרקטיבית, אין לי הסבר לירידה"

טאואר מדווחת על הכנסות של 120.6 מיליון דולר ברבעון הראשון ■ רווח של 12 סנט למניה על בסיס non-Gaap - בהתאם לתחזיות האנליסטים

יצרנית השבבים היעודיים טאואר דיווחה היום על תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2011. בשורה העליונה דיווחה החברה כי המכירות ברבעון הסתכמו ב-120.6 מיליון דולר, גידול של 6%, בהשוואה למכירות בסך של 113.8 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2010.

הרווח הגולמי (non-GAAP) ברבעון הראשון של שנת 2011 הסתכם ב-53 מיליון דולר, המייצג שיעור רווח גולמי של 44% ועלייה של 8% בהשוואה לרווח גולמי של 49 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2010, המייצג שיעור רווח גולמי של 43%.

הרווח התפעולי (non-GAAP) ברבעון רשם גידול בשיעור של 14% והסתכם ב-40 מיליון דולר, או שיעור רווח תפעולי של 33%, בהשוואה לרווח תפעולי של 35 מיליון דולר, 31% מהמכירות, ברבעון הראשון של שנת 2010.

הרווח הנקי (non-GAAP) הסתכם ב-31.5 מיליון דולר, עלייה של 19% בהשוואה לרווח נקי של 26 מיליון דולר, ברבעון המקביל אשתקד. בחישוב על-פי כללי-חשבונאות מקובלים (GAAP), רשמה החברה ברבעון הראשון של שנת 2011 הפסד בסך 5 מיליון דולר, 2 סנט למניה, בהשוואה להפסד של 36 מיליון דולר, 18 סנט למניה, ברבעון הראשון של שנת 2010.

EBITDA ברבעון הראשון של שנת 2011 הסתכם ב-40 מיליון דולר, עלייה של 13% בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2010.

יתרת המזומנים והפיקדונות של החברה, נכון ל-31 במארס 2011, הסתכמה ב-184 מיליון דולר, לאחר הקדמת תשלום של 15 מיליון דולר לבנקים על חשבון קרן ההלוואות של החברה, גידול של 101 מיליון דולר בהשוואה יתרת מזומנים בסך של 83 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון של שנת 2010.

טאואר נמצאת כרגע בשלבים מתקדמים מאד לחתימת וסגירת עסקת רכישת מפעלה של חברת מייקרון ביפן במטרה להשלים את העסקה במסגרת הרבעון השני של השנה. בשל העובדה שהחברה אינה יכולה לצפות את תאריך הסגירה המדויק, אם בכלל, וכתוצאה מכך גם את מועד איחוד תוצאותיו הכספיות (ובכלל זה, המכירות) של המפעל ביפן אל הדוחות המאוחדים של טאואר, החברה לא תוכל לספק בשלב זה תחזית מכירות לרבעון השני של שנת 2011.

ראסל אלוונגר, מנכ"ל החברה, אמר: "הרבעון הראשון היה רבעון משמעותי לטאואר, בו השגנו התקדמות גדולה במספר אבני-דרך אסטרטגיות והזדמנויות עסקיות. חתמנו על מזכר עקרונות לא-מחייב עם מייקרון טכנולוגיות לרכישת מתקן הייצור בנישיוואקי, בעל כושר ייצור של 60,000 פרוסות בחודש, ביחד עם הסכם רב-שנתי לייצור מוצריה של מייקרון. במהלך הרבעון הראשון המשכנו את המומנטום של 2010 בזכייה תלת-ספרתית בפרויקטים חדשים וכושר הייצור הנוסף של מתקן הייצור ביפן יהיה הכרחי למעבר פרויקטים אלה משלב התכנון לשלב הייצור ההמוני".

"ברבעון הראשון קיבלנו מספר הזדמנויות עסקיות מלקוחות קיימים, לשימוש בפלטפורמות ה-RF וה-Power Management המתקדמות והייחודיות שלנו, שלהן פוטנציאל מכירות של עשרות מיליוני דולרים ללקוח במהלך השנים הקרובות. כמו כן, השלמנו את התקנתן והכשרתן של מכונות ייצור עבור מרכז Epi שמוקם בטאואר-ג'אז, ובכך הרחבנו את יחסינו האסטרטגיים עם אחד הלקוחות הגדולים והוותיקים שלנו. בנוסף, אנו שמחים מאוד שמייקרון טכנולוגיות עתידה להפוך לבעלת מניות אסטרטגית וארוכת טווח של החברה, עם הסגירה הצפויה של עסקת הרכישה במהלך החודשים הקרובים".

אלוונגר: "אני לא יודע להסביר את ההידרדרות במניה"

בשיחה עם "גלובס" אומר אלוונגר כי "ההכנסות שלנו גדלות בצורה מאוד מאוד יפה, יש חולשה מסוימת בסקטור מסויים של הטלפונים הסלולאריים. המומנטום של החברה אינו מבוסס על רבעון כזה או אחר אלא על מגמות ארוכות טווח. יש לקוחות שהגענו אותם להסכמים מאוד מאוד משמעותיים והם מעבירים אלינו נתחי שוק משמעותיים ואת התוצאות נראה לתוך 2012-2013".

- מה לגבי התחזית השנתית שלכם?

"התחזית לגבי התעשייה כולה הייתה ל-6% צמיחה ואנחנו מאמינים שנעבור את זה פי שניים. כלומר נגיע למכירות של כ-570-580 מיליון דולר השנה".

- מה לגבי מחיר המניה?

"אני לא יודע להסביר את ההידרדרות במניה. כל התחום שלנו חלש יחסית מבחינת המניות. אני יכול לומר שהחברה ממשיכה לצמוח בצורה מאוד מאוד יפה ואני מאמין שבמחיר הנוכחי המניה היא מאוד מאוד אטרקטיבית. אנו עושים הכל לשפר את מצבה של החברה. האנליסטים והמשקיעים צריכים להסתכל על מה שההנהלה אומרת והאם היא עומדת ביעדיה. הזמן יעשה את שלו ובטווח הארוך אני מאמין שהמניה תשקף את השווי האמיתי של החברה".