השת"פ בין טבע וכת"ב: מודיעות על ניסוי קליני מוצלח

חברת כלל ביוטכנולוגיה הודיעה כי חברת הבת קיורטק - בה מושקעת טבע - ביצעה ניסוי מוצלח בחולי לימפומה אגרסיבית ■ ההודעה עשויה להוביל לרכישת קיורטק ע"י טבע

חברת כלל ביוטכנולוגיה הודיעה היום (ג') לבורסה בת"א כי חברת הבת שלה, קיורטק - בה מושקעת גם ענקית התרופות טבע - דיווחה על תוצאות מוצלחות של ניסוי ראשוני בחולים הסובלים מלימפומה אגרסיבית. הניסוי, שעמד ביעדיו העיקריים, מצביע על כך שהטיפול בנוגדן CT-011 מוביל לשיפור ניכר במצב החולים במחלה. התרופה החדשה עשויה להוות מנוע צמיחה חזק של טבע לפיתוח קו מוצרים חדשני נגד סרטן.

נזכיר כי בהתאם להסכם השקעה קיים בין קיורטק לבין טבע מפברואר 2006, לאחר העברת הדוחות הסופיים על הניסוי לטבע, תהיה לאחרונה אפשרות להודיע לקיורטק בתוך 60 יום על החלטתה להשקיע בקיורטק סכום נוסף של בין 19 ל-22 מיליון דולר. במידה וההשקעה הנוספת תבוצע, תהיה לטבע האפשרות לרכוש את החזקותיהם של כל יתר בעלי המניות והאופציות בקיורטק, לרבות החברה, תמורת 160 מיליון דולר.

הניסוי כלל 72 חולי לימפומה אגרסיבית שטופלו בנוגדן לאחר השתלת מח עצם עצמית. במעקב שהתבצע אחריהם במשך כשנה וחצי, עלה כי אחוז החולים בהם לא אובחנה הישנות המחלה בתקופת הניסוי עמד על 70% לעומת 47% בקבוצת הביקורת ההיסטורית. יתר מכך, גם אחוז החולים שנשארו בחיים בתקופת הניסוי עומד על 84%, לעומת 62% בקבוצת הביקורת ההיסטורית. התוצאות הסופיות של הניסוי יתקבלו בתוך כשלושה שבועות ותוצגנה בפגישות מדעיות בינלאומית.

"זה ציון דרך חשוב בפיתוח הנוגדן", אמר ד"ר מיכאל שיקלר מנכ"ל קיורטק. "בעקבות התוצאות הסופיות, קיורטק תהיה מוכנה להתחיל את השלב הבא של הניסויים הקליניים ולספק את הצורך הרפואי המהותי בטיפולים למחלה קשה זו".