חילופי מנכ"לים בסוני אריקסון בישראל: מיקי ברקן עוזב

ברקן עוזב אחרי 5 וחצי שנים בתפקיד מנכ"ל ברס אלקטרה ■ מחליפו יהיה אלי מצביץ', המשמש מזה כ-6 שנים מנהל המכירות של החברה

חילופי מנכ"לים אצל נציגת סוני אריקסון בישראל, ברס אלקטרה. מיקי ברקן, מנכ"ל החברה ב-5 וחצי השנים האחרונות יעזוב את תפקידו, כאשר מחליפו יהיה אלי מצביץ' המשמש מזה כ-6 שנים מנהל המכירות של החברה.

במהלך השנים בהם שימש ברקן כמנכ"ל, הפך מותג סוני אריקסון ממותג פחות מוכר בישראל לאחד המזוהים בקטגוריית הצעירים והצילום ומוזיקה בשוק מכשירי הסלולר המקומי. ברקן חתום על מהלכים שונים, בינהם התקליט הסלולרי הראשון בישראל בשיתוף להקת כנסיית השכל, תערוכת הצילומים האורבנית הסלולרית בשיתוף הצלם זיו קורן. ברקן היה בין הראשונים לחבר בארץ את פייסבוק בצורה אינטגרלית לתוך מכשירי החברה הנמכרים בשוק המקומי.

למרות שברקן אחראי בצורה משמעותית על הצלחתה של סוני אריקסון בישראל, בשנת 2010 נתח השוק שלה עמד על 15% לעומת 21.11% בשנת 2009 על-פי נתוני IDC ישראל. הסיבה העיקרית לירידה, היא שהחברה כמעט שלא החזיקה מכשירי סמארטפונים בקטלוג שלה עד לתקופה האחרונה. הסיבה לכך לא הייתה קשורה לניהולו של ברקן, אלא להחלטה של סוני אריקסון העולמית לגייר בצורה עצמאית את מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל. דבר שלקח זמן ארוך שפגע בנתוני המכירות של החברה בישראל.