מניית היום: משלימה עסקת אנרגיה ומזנקת ב-10%

חמשת הפרויקטים אותם עתידה החברה להקים ברמת הגולן ובגליל, בסך של כ-500 מגה וואט, יהווה כ-4.5% מהאנרגיה המיוצרת במדינה

מניית חברת מולטימטריקס רושמת עלייה חדה במהלך המסחר בבורסה. החברה הודיעה היום כי חתמה על עסקת רכישת פעילות אנרגית הרוח מחברת מי גולן שבשליטת ד"ר צהל הראל ואת אחזקות בחברות אר"י ואר"ה שבבעלות אייל ואברהם מלמד. עם השלמת העסקה, תחזיק החברה 50% מכל פרויקטי הרוח המתוכננים ומנתוני מדידות הרוח בארץ שנעשו על ידי ד"ר הראל במשך השנים.

במסגרת הרכישה, יחזיקו הצדדים בחברת אר"י (אנרגיית רוח ירוקה) העתידה להקים בחודשים הקרובים חוות רוח בהספק של 14 מגה וואט ברמת הגולן. חווה זו, המתוכננת להקמה, הינה שדרוג של חוות הרוח הקיימת זה 18 שנה ברמת הגולן בהיקף 6 מגה.

בנוסף לחוות הרוח הקיימת, רוכשת מולטימטריקס חלק מזכויות בחוות הרוח בהיקפים של 400 מגה וואט המתוכננת לקום ברמת הגולן וכ-75 מגה וואט בגליל.

השלב הראשון בחוות הרוח בגולן, בהיקף של 175 מגוואט כבר הוכרז על ידי ראש הממשלה כפרויקט לאומי וכעת נמצאת החברה בתהליך אישור של הועדה לתכנון לאומי שתאיץ את קבלת כל האישורים הרגולטוריים הנחוצים לפרוייקט.

נכס מהותי נוסף בו תחזיק מולטימטריקס, הינו מאגר מידע הכולל מדידות רוח רבות שביצע ד"ר הראל במהלך 20 השנים האחרונות. מידע זה יסייע לחברה בפיתוח פעילות רוח נוספות בישראל ויחסוך לחברה זמן יקר של ביצוע מדידות עתידיות.

חמשת הפרויקטים אותם עתידה החברה להקים ברמת הגולן ובגליל, בסך של כ-500 מגה וואט, יהווה כ-4.5% מהאנרגיה המיוצרת במדינה. היקף האנרגיה המתחדשת המופקת היום במדינה עומד על פחות מאחוז, ורובו מיוצר על ידי תחנת הרוח הקיימת היום בגולן בהיקף 6 מגה וואט ופאנלים סולאריים ביתיים.

היקף הרכישה הכולל הינו בסך של 38 מיליון שקל. בנוסף, מתחייבת מולטימטריקס להעמיד הלוואת בעלים או מימון חליפי לפרויקטים עתידיים של עד 42 מיליון שקל לתקופה של 12 השנים הבאות. עד כה, מולטימטריקס השקיעה ולקחה התחייבויות בשיעור של כ-10.5 מיליון שקל עבור חברת הבת מולטיגרין, דרכה תחזיק בפרויקטים אלו. במסגרת ההסכם עם הראל, מניות הבכורה של מולטימטריקס מבטיחות לחברה את הדיבידנד הראשון של עד 3.8 מיליון שקל.