דלק"ד ואבנר: עלייה בביקושים לגז הקפיצה הרווח ב-28%

הרווח המשותף של 2 שותפויות הגז עמד ברבעון הראשון על 26.8 מיליון דולר ■ ההכנסות המשותפות ממכירת גז לאחר תמלוגים זינקו ב-58% ל-49.4 מיליון דולר

שותפויות הגז שבאחזקת דלק אנרגיה - דלק קידוחים ואבנר - סיכמו היום (ג') את הרבעון הראשון של 2011 עם עלייה של 59% בהכנסות המשותפות ל-61.8 מיליון דולר ממכירת גז לפני תמלוגים. ההכנסות אחרי התמלוגים עלו ב-58% ל-49.4 מיליון דולר, לעומת מכירות גז אחרי תמלוגים של 31.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה, רשמו השותפויות עלייה של 28% ברווח הנקי ל-26.8 מיליון דולר לעומת 21 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

השותפויות מסבירות כי העלייה בהכנסות וברווח נובע בעיקר מעלייה משמעותית בהכנסות בשל עלייה בביקושים לגז טבעי במשק הישראלי.

גדעון תדמור, מנכ"ל אבנר, אמר כי "השותפות בפרויקט ים תטיס התמודדו ברבעון האחרון עם אתגר יוצא דופן ופעלו לאספקת ביקושים לגז הטבעי במשק הישראלי, הגבוהים בהרבה מקצב האספקה הרגיל. השותפות עמדו באתגר בהצלחה יתרה ופעלו במהירות, אמינות, מקצועיות ומתוך ראייה כוללת של אחריות לאומית. השותפות ימשיכו להיענות לדרישות המשק הישראלי בכל עת שיידרשו לכך".

יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים, ציין כי "השיפור בתוצאות מלמד כי הביקושים לגז טבעי במשק הישראלי מעמיקים ומתרחבים וזאת בעיקר בשל היותו מקור אנרגיה זול, אמין וידידותי לסביבה. מהפכת הגז הטבעי במשק הישראלי נמצאת רק בתחילת הדרך, יש מקום רב לביקושים נוספים לגז טבעי - במשק החשמל, התעשייה, התחבורה ובמגזרים נוספים".