סמנכ"ל בסנו חשוד במתן חשבוניות פיקטיביות במיליוני שקלים

עפ"י החשד, משה לוגסי, הבעלים של חברות נייצ'רטק וגריפית, הוציא חשבוניות פיקטיביות במיליוני שקלים כנגד שכר עבודתו של מרק מוריס דה ברמקר, סמנכ"ל לפיתוח מוצרים בסנו

בית המשפט השלום בתל-אביב הוציא אתמול (ג') צו מעצר נגד מרק מוריס דה ברמקר, סמנכ"ל לפיתוח מוצרים בחברת סנו, ושיחרר תחת מגבלות את משה לוגסי, הבעלים של חברות נייצ'רטק וגריפית. לפי החשד, לוגסי הוציא חשבוניות פיקטיביות במיליוני שקלים כנגד שכר עבודתו של דה ברמקר בסנו.

‏מרשות המסים נמסר כי לפי החשד, דה ברמקר, המכהן בתפקידו מזה 14 שנה, הוציא עבור סנו, במשך שנות העסקתו, חשבוניות פיקטיביות ומזויפות, ששימשו ככיסוי חשבונאי לתשלומים אותם קיבל בגין עבודתו.

מהחקירה עלה כי החל מ-2007 ועד היום יצאו מחברת נייצ'רטק חשבוניות בסכום של 4 מיליון שקל. מהרשות נמסר כי טרם אותרו החשבוניות שיצאו קודם לשנה זו מחברת גריפית.

‏לוגסי חשוד כי במשך 12 שנים הוציא חשבוניות מס פיקטיביות על שם שתי החברות, והוא הודה בכך בחקירתו.

עוד עלה מהחקירה כי חברת נייצ'רטק לא רשומה ולא מדווחת למע"מ וכן מחוקה ברשם החברות. חברת גריפית הייתה רשומה והגישה דוחות למע"מ, אך התברר כי הם היו כוזבים, ולא דווחו בהן על כל החשבוניות שיצאו החל מ-2007.

‏החקירה החלה בביקורת שגרתית שנערכה בסנו על-ידי משרד מע"מ פתח-תקווה,‏ בשל חשד שעלה בעקבות הגשת דוחות מקוונים. עם התפתחות החקירה הועבר הטיפול למשרד חקירות מע"מ תל-אביב והמרכז.

בהתאם לבקשת המעצר שהוגשה לבית המשפט, דה ברמקר נחקר במע"מ פתח-תקווה לפני כשבוע, והיה אמור להתייצב אתמול (ג') להמשיך חקירתו. ואולם, דה ברמקר ברח לחו"ל ביום ראשון וניתק כל קשר.

מסנו נמסר בתגובה: "מרק דה ברמרקר משמש כיועץ חיצוני לחברת סנו בתפקיד סמנכ"ל מחקר ופיתוח. למיטב ידיעתנו, ככל שמתנהלת חקירה ברשויות המס, אם אכן מתנהלת חקירה כזו, מדובר בנושאים הקשורים למר דה ברמרקר אישית ולא קשורים לחברת סנו".